A friss zöldség és gyümölcs egyre inkább kulcsszerepet játszik az üzletek kínálatában – derül ki egy nemzetközi felmérésből.  A friss áruk iránti igény Magyarországon is egyre nő, a hazai termelők is képesek megfelelni a megnövekedett mennyiségi és minőségi követelményeknek, de a tárolási kapacitások hiánya sok esetben gondot jelent. Ledó Ferenc, a FruitVeB – Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet elnöke szerint a magyar vásárlók nemcsak a friss árut, de a magyar terményeket is előszeretettel keresik.

Erősíti a gazdasági versenyképességet és számos pozitív hatással van a vállalatok közösségi és környezeti felelősségvállalása. Az Auchan nemcsak saját áruházaiban kíván megfelelni a kihívásoknak, hanem társadalmi felelősségvállalásra (CSR) buzdítja minden dolgozóját és vásárlóját.

Az ajándékozást emelné magasabb szintre a Cinq Filles Budapest nevű magyar vállalkozás, amely prémium kategóriás édességeket értékesít elegáns csomagolásban és a Budapesthez köthető ajándékok piacán meglévő hiányt szeretné pótolni szolgáltatásával. A koncepció alapja a dizájn, a minőség és az egyedi megjelenés volt, ügyfeleik között budapesti és külföldi luxushotelek, valamint a budapesti és a bécsi repülőtér is megtalálható. Két budapesti boltjuk mellett online értékesítéssel is foglalkoznak, a jövőben pedig franchise rendszerben szeretnék értékesíteni a modellt külföldön és szeretnék világszerte ismertté tenni a márkanevet – mondta a Termékmixnek adott interjújában Szentgyörgyi Katalin, ügyvezető.

A tipikus angol élelmiszereket kedvelő budapestiek számára idestova egy évtizede fogalom a Tátra utcában található British Store. A delikátesz boltban minden ­megtalálható, ami brit, legyen az kiváló Cider, sós-ecetes chips vagy éppenséggel Union Jack hűtőmágnes. A talpalatnyi Egyesült Királyságot Kozma László üzemelteti, aki 2013-ban Győrben is nyitott egy, a budapestihez megszólalásig hasonló ­élelmiszerüzletet. A British Store tulajdonosával, az anglománok Mekkájának ­tekinthető élelmiszerboltok jelenéről és jövőjéről beszélgettünk.

A Praktiker Kft. az egyik legfontosabb szereplője a hazai barkácsáruház-piacnak. A kis áruházak teljes körű felújításáról, az árukészlet és az arculat egységesítéséről és a szezonális termékek különleges, figyelemfelhívó kihelyezéséről Németh Gyula értékesítési igazgató-helyettessel és Boncz Péter szezonális és kihelyezési osztályvezetővel beszélgettünk.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

WorldFood Poland

wfp2019

Hipermarketek