Kereskedelem
Tipográfia

A Chain Store Age amerikai szakfolyóirat 10 olyan trendet sorolt fel, amelyek 2016-ra jellemzővé válhatnak, és részben a mostani „mainstream” áramlattal ellentétesek.

Az e-kereskedelmet és az állandó kereskedelmet a legtöbb kereskedelmi vállalat zökkenőmentesen működteti, ez a trend világszerte tetten érhető.

Az állandó árusító helyekről sem kell lemondani, sőt, ezek az üzletek magasan fejlett technológiájukkal felülmúlhatatlan élményt nyújtanak a vevőik számára.

1. A helyhez kötött kereskedelemben kevesebb üzlet nyílik, mint az előző években, azonban ezek fulfillment - központokká válnak, és végtelen (digitális) polccal fognak rendelkezni.

A digitális katalógus segítségével minden márka elérhető és megvásárolható lesz.

2. A kereskedők tevékenységének középpontjában a vevők egyéni kívánságainak személyre szabása áll.

A kereskedelem specializáltabb, az árukészlet nemzetközibbé válik, a vásárlók számára pedig egyre inkább hozzáférhetővé válnak az előnyben részesített termékekkel kapcsolatos ismeretek, és a közösségi média segítségével könnyedén nyomon követhető, hogy a vevőnek mi tetszik, és mi nem.

3. Az árkülönbségek továbbra is nőni fognak. Ehhez a polcon elhelyezett elektronikus ármegjelölések is hozzájárulnak, amelyek szintén a vevők online tapasztalatain alapulnak.

4.Az összetett omnichannel - folyamatok az interaktív rendszerek fokozott ellenőrzését vonják maguk után. A kereskedelemnek rövid időn belül képesnek kell lennie arra, hogy minden csatornán át tudja tekinteni az értékesítési folyamatot.

5. Néhány elemzés szerint az állandó árusító helyek nagy valószínűséggel meg tudják majd jósolni, hogy mely vevők mit és mikor fognak megvásárolni.

6. A „dolgok internete” (IoT) forradalmasítani fogja a jövő üzletét. A szenzorok által vezérelt eszközök segítségével lehetővé válik az abszolút vevőközpontú és célcsoportok szerinti vásárlókörök megszólítása.

7. A jövő üzletében kiemelt hangsúlyt kap, hogy belátható időn belül a cégek minden folyamatot szemmel tudjanak tartani, és ellenőrizni. Ez vonatkozik például az optimális árukészletre vagy a megfelelő számú személyzet felvételére.

8. A kereskedelmi vállalatok olyan helyzetbe kerülhetnek, hogy azonnali jutalmakkal és prémiumokkal jutalmazzák meg vásárlóikat, amint a „most vásárolok” gombot lenyomják.

Ez természetesen összefügg az adott vállalat azon reményével, hogy a vevő ennek hatására a jövőben is nála fog vásárolni.

9.Az árukészletre vonatkozó állandó információáramlás arra indítja a kereskedelmi vállalatokat, hogy a vevőket az aktuális eseményekről tájékoztassák. A kereskedőknek képesnek kell lenniük arra, hogy az árukészleteket minden csatornán keresztül átláthatóvá tegyék.

10. A jövőbeli technológiák, mint például az augmented reality, a beacons, vagy az arcfelismerés révén fokozható a vásárlási élmény.

 

(Termékmix - 2016. februári szám)

 

forrás:LP International

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek