Kereskedelem
Tipográfia

Nemcsak alapterületét tekintve, hanem kínálatában is élen jár a dm Westend City Centerben található egysége, ahol a lánc által forgalmazott összes termék elérhető.

Bótáné Madaras Ildikó üzletvezetővel az üzlet vonzerejéről, a versenykörnyezetről, de az élményvásárlók visszatéréséről is szót ejtettünk. 

» Mik az áruház legfőbb jellegzetességei, és mit eredményezett a hétnapos nyitva tartás?

Üzletünk egy tipikus belvárosi áruház, ami egy óriási bevásárlóközpontban található. Minden korosztály kép­viselteteti magát a vásárlóink között. A 30–40 év közötti nők vannak a legnagyobb arányban, sok kisgyermekes család vásárol nálunk és meglepően nagy számban vannak a férfi vásárlóink. Termékkínálatunk a fiatalabb korosztály számára is vonzó, így fiatalok is gyakran megfordulnak az üzletben. Az áruház elhelyezkedése miatt jellemző az átmenő forgalom, mivel vasútállomás és metróállomás is van a bevásárlóközpont közvetlen környezetében. Tekintettel arra, hogy maga az üzletház is a belvárosban van, sok turista fordul meg nálunk. A vásárlóerő növekedésének köszönhetően vevőszámunk folyamatosan emelkedik és ezzel együtt forgalmunk is növekszik. Havonta több mint 30 ezer vásárló tér be hozzánk.

dm expanzioKorábban a vasárnapi napokra jellemző volt a sok élményvásárló, akik a vasárnapi zárva tartás időszakában nem jelentek meg hétköznapokon. A nyitva tartás hatására azonban visszatértek korábbi vásárlóink. Szerencsére elmondhatjuk, hogy mind vasárnapi, mind pedig hétfői forgalmunk megnőtt.

» Milyen változások történtek a vevőközpontú értékesítés érdekében?

A dm folyamatosan bővíti és frissíti termékszortimentjét. A mi üzletünk nagy alapterületű, ezért a dm által forgalmazott összes terméket megtalálják a vásárlóink nálunk. Ahogy a piacra kerül egy termék, máris megjelenik és megvásárolható az üzletünkben. Az alap szortimenten felül boltunkban bővített áruválasztékkal várjuk vásárlóinkat: például fürdőszobai kiegészítők, szélesebb parfümkínálat, Braun elektromos készülékek, de akár porzsákok, izzók, kozmetikai táskák, vagy parti kellékek közül is válogathatnak a vásárlók. Széles választékban kínálunk nap- és olvasószemüvegeket. Üzletünk vény nélkül kapható gyógyszereket is forgalmaz.

A nyári időszakban különösen fontos volt, hogy kapható legyen hűtött ásványvíz, üdítő. Üzletünk azonnali előhívásra alkalmas fotópulttal rendelkezik.
A vevők számtalan terméket kipróbálhatnak vásárlás előtt, így például az elektromos készülékeket. Több termékünk teszteléséhez tesztert biztosítunk és az üzletben kihelyezett tableten, vásárlóink egy applikáció segítségével sminktanácsokat is kaphatnak.

Munkatársaink a kasszánál segítenek becsomagolni a megvásárolt termékeket, akár a vásárló saját bevásárló táskájába is, de széles választékban kínálunk nagy teherbírású be­vásárló szatyrokat. Kérésre vásárlóinknak egyedi tortaformába csomagoljuk össze a szükséges babatermékeket, pelenkát, babakozmetikumokat, felszerelési tárgyakat. Visszagyűjtjük a használt elemeket és lejárt gyógyszereket, ezeket a termékeket bármikor le lehet adni üzletünkben, majd speciális megsemmisítésre kerülnek.

Legkisebb vásárlóink számára gyereksarokkal rendelkezünk, ahol a gyerekek színezhetnek, játszhatnak, amíg a felnőttek vásárolnak.

Évente többször kóstoltatással, ingyenes sminktanácsadással, sminkeléssel, különböző gyerekprogramokkal kedveskedünk vásárlóinknak. Minden évben megünnepeljük az üzlet születésnapját, ilyenkor vevőinket rendszerint egy kis ajándékkal lepjük meg. Minden vásárlóval igyekszünk személyesen is foglalkozni, az Ő igényeinek megfelelően. Ezért szeretnek minket a vásárlóink, illetve az üzlet el­helyezkedése is vonzó számunkra, hiszen szép, tágas üzletben vásárolhatnak.

» Kik és milyen gyakran látogatják az üzletet?

A vásárlói kör sokszínű, üzletünket azonban jellemzően törzsvásárlóink látogatják. Az áruház központi elhelyezkedése miatt sok turista és alkalmi vásárló is megfordul nálunk. Tekintettel arra, hogy boltunk egy bevásárlóközpontban helyezkedik el, folyamatosan erős a versenyhelyzet. Az üzletek áruházon belüli elhelyezkedése miatt azonban ez kevésbé érezhető, megoszlanak a vásárlók. A törzsvásárlók pedig egyébként is az általuk preferált üzleteket választják.

» Miként alakul a hűségkártyával rendelkező vásárlók aránya?

A vásárlóink 50-55 százaléka tagja a dm active beauty programjának, rendelkezik törzsvásárlói kártyával, és rendszeresen használja is. A törzsvásárlói program keretében a vevők nem csak kedvezményeket tudnak igénybe venni pontjaik beváltásával, hanem ajándékokra is beválthatják azokat. Programunk nemrég átalakult, okos telefonra letölthető applikáción keresztül is hozzájuthatnak a kedvezményekhez, így akár már 5 ponttól is elérhetőek a kedvezményes kuponok.

A kedvezmények érvényesítésében mindig szívesen segí­tünk vevőinknek. Többször kérnek tőlünk tanácsot egyes termékekkel kapcsolatban, ilyenkor mindig készségesen segítünk, akár személyes tapasztalataink megosztásával is. Üzletünkben kimagasló az átmenő forgalom, éppen ezért arányait tekintve magas az egyszeri vásárlók száma. Tartósan alacsony ár koncepciónkkal 4 hónapon keresztül biztosítjuk az alacsony árakat vásárlóinknak.

» A vevő szemével nézve mik tartoznak az üzlet legfőbb előnyei közé?

westEnd 1Munkatársaimmal azon dolgozunk, hogy minden hozzánk betérő vásárlót barátságosan, segítőkészen, szakmailag fel­készülten tudjunk kiszolgálni. A dm-nél a vásárlót helyezzük erőfeszítéseink középpontjába. Úgy gondolom, hogy ezt vásárlóink értékelik is. A személyes tanácsadást külön szeretik és meg is köszönik. Az aktuális ünnepekre külön felhívjuk a vásárlók figyelmét, másodkihelyezéseinken ajándék ötleteket adunk vásárlóinknak. Igyekszünk a vásárlók létszámához igazodni, hogy vásárlóink elkerüljék a sorban állást, igény esetén plusz kasszákat nyitunk.

» Miként mutatkozik meg a vásárlók elégedettsége például a vásárlói kosárértékben?

A vásárlók összetétele üzletünkben nagyon változó, sokban befolyásolja az átmenő és a turista forgalom is, így ez akár havonta is változhat, de az elmúlt években nőtt az átlagos kosárérték.

» Vezetőként hogy látja, mivel motiválhatók a munkatársak? Mi a személyes ars poeticája?

A dm nagy hangsúlyt fektet a dolgozói képzésére, amivel lehetőséget ad a szakmai fejlődésre. Sokféle belső képzésen veszünk részt, ahol egymástól is tanulunk. Motiváló, hogy értékes visszajelzést kapunk teljesítményünkről, munkánkról. Fejlődési beszélgetések segítenek a képességeink továbbfejlesztésére. A dm-nél lehetőségünk van a munka és magánélet egyensúlyban tartására a részmunkaidős foglalkoztatásnak köszönhetően. Büszkék vagyunk a dm által elnyert díjakra: Legjobb Munkahely, Legjobb Női Munkahely, Családbarát Munkahely. Motivál minket, hogy nap, mint nap új dolgokat tanulhatunk, és egy megbízható cégnél dolgozunk, ahol a munkánkat megbecsülik, támogatnak.

Személyes ars poeticaként a dm vállalati filozófiájából idéznék, amivel teljes mértékben azonosulni tudok:
„Nemesebbé tesszük vásárlóink fogyasztási igényeit; fejlődési lehetőséget kínálunk a nálunk dolgozó embereknek; közösségként példát mutatunk környezetünknek.”

 

(TERMÉKMIX - 2016. októberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok