A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom nagyjából 5%-a származik internetes ­ értékesítésből, igaz, az USA sincs sokkal előrébb a maga 11,7%-val. Beszélgető­társunk Bőgel György, a CEU oktatója szerint az e-kereskedelem azonban jóval több ennél. A raktárak digitalizációja mellett például a fejlett IT-eszközöket és technológiákat alkalmazó fizikai boltok is ide tartoznak.

Évi 1,2 milliárd darab, vagyis másodpercenként 50 darab 250 ml-es alumínium italdoboz és doboz­tető gyártása mindenképp nagy sajtóvisszhangra talál. Kiváltképp, ha egy 100%-ban magyar tulajdonú cégről van szó. A HELL cégcsoporthoz tartozó QUALITY PACK Zrt. vezetőjé­vel, Csereklye Barnabással beszélgettünk.

Nem életkor alapján, hanem életciklusuk szerint kell megszólítani a fogyasztókat – állítja Neulinger Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, aki a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozik. Az új típusú idősekről, a fogyasztó egyéni ­szintű megszólításáról és a reklámelkerülésről is kérdeztük.

A magyar multinacionális cég, a Vajda-Papír Kft. tulajdonosát, ügyvezető igazgatóját, ­Vajda Attilát arról kérdeztük, mi is volt a siker titka eddig, és hogyan is épül bele a jövőjük stratégiájába az óriási, 11 milliárd forintos dunaföldvári beruházásuk.

Hogyan és mennyit tud a múltból meríteni egy sokak által ismert márka? Milyen fogyasztói elvárásoknak és piaci kihívásoknak kell megfelelni? Milyen lehetőségek várnak a nagy beruházás előtt álló Márka Üdítőgyártó Kft.-re? Erről is kérdeztük Pécskövi Tibor tulajdonost és ügyvezetőt.

Az időjárás és az influenzaszezon erősen befolyásolja a Herbária forgalmát, miközben gyógynövényboltból egészségmegőrzéssel kapcsolatos termékek szakboltjává váltak. Az online kereskedelem elszívó hatását a szaküzlet-jelleg erősítésével kívánják ellensúlyozni, és állítják, a termékhamisítások miatt még van bizalmi deficit az online vásárolható egészségmegőrzési termékekkel szemben. Rádi Balázzsal, a kereskedelemért felelős vezetővel beszélgettünk.

A G’Roby mindig is színfolt volt a hazai hálózatok között, ráadásul az első itthon, amely élelmiszer webshopot nyitott, méghozzá a hazai trendeket jócskán megelőzve, 1999-ben. Több, mint 10 évig egyetlenként. A G’Roby múltjáról és jelenéről, ­stratégiájáról, a tipikus hazai online vásárlókról és az online élelmiszerpiac ­változásairól kérdeztük Nagy Sándort, a G’Roby ügyvezetőjét.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek