Átalakulóban a kereskedelem rendszere: a hagyományos csatornák mellett a viszonteladók kikerülésével saját webáruházban értékesít a gyártó, miközben a nagykereskedő saját márkás termékeket dob a piacra. Ezzel egy időben a fogyasztók is változnak: az üzletbe egyre tudatosabban érkeznek, így ott már sokkal nehezebb meggyőzni őket. Ugyanakkor jól reagálnak a technikai újdonságokra, így érdemes a retail jelenlétet virtuális eszközökkel kiegészíteni.

„Mélyen hiszek a bizalom erejében. Úgy vélem, hogy a vállalatom első számú ­vezetőjeként az a legfontosabb feladatom, hogy megerősítsem a bizalmon alapuló céges kultúránkat” – vallja a PepsiCo Hungary ügyvezető igazgatója. Berényi Attilával a PepsiCo piaci helyzetéről, a fogyasztói szokásokról és a céges kultúra fontosságáról beszélgettünk.

A hazai Y generációs elmarad nyugati kortársaitól, nem csak nyelvtudásban, hanem kockázatvállalásban is. A középvezetők szerepe azonban nagyon fontos az Y-ok „kezelésében”, legyen szó akár munkavállalókról, akár ügyfelekről, vásárlókról. Fontos tudni ugyanis, hogy a mai Y-ok nem fognak X-generációsokká válni néhány év múlva, a Z-k viszont kiharcolják mindazt, amit az elődöknek nem sikerült.

A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom nagyjából 5%-a származik internetes ­ értékesítésből, igaz, az USA sincs sokkal előrébb a maga 11,7%-val. Beszélgető­társunk Bőgel György, a CEU oktatója szerint az e-kereskedelem azonban jóval több ennél. A raktárak digitalizációja mellett például a fejlett IT-eszközöket és technológiákat alkalmazó fizikai boltok is ide tartoznak.

Évi 1,2 milliárd darab, vagyis másodpercenként 50 darab 250 ml-es alumínium italdoboz és doboz­tető gyártása mindenképp nagy sajtóvisszhangra talál. Kiváltképp, ha egy 100%-ban magyar tulajdonú cégről van szó. A HELL cégcsoporthoz tartozó QUALITY PACK Zrt. vezetőjé­vel, Csereklye Barnabással beszélgettünk.

Nem életkor alapján, hanem életciklusuk szerint kell megszólítani a fogyasztókat – állítja Neulinger Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, aki a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozik. Az új típusú idősekről, a fogyasztó egyéni ­szintű megszólításáról és a reklámelkerülésről is kérdeztük.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek