Interjú
Tipográfia

A dm ismert a márkahűségről, illetve az élmény és érzelmi alapú vásárlási stratégiájáról. Csendes bevezetés mellett, ám számos figyelemfelkeltő felhasználóbarát szolgáltatással indította el online értékesítését a dm drogéria. Kanyó Rolanddal, a dm Kft. marketing és PR menedzserével beszélgettünk.

» A dm eddig is az élen járt a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kiaknázásában. Milyen megfontolások és megoldások vezettek a webshop elindításához?

A dm drogéria online értékesítésének elindítása egyfajta válasz a vásárlói igények és szokások változására. Minden megjelenésünkkel azon vagyunk, hogy a lehető legkönnyebbé és legkényelmesebbé tegyük vásárlóink mindennapjait. Ma már természetes elvárás a vásárlók részéről, hogy otthon, kényelmes körülmények között az interneten is megvásárolhassák a kívánt termékeket.

Az applikációnk eddig is elérhetővé tette az üzletkeresőt, a legközelebbi dm- üzletek címjegyzékét, és a weboldal is hozzásegít ehhez. Nem hiszem, hogy a bolti bevételre kihatna a webshop. Sokkal inkább kiegészíti egymást a két vásárlási terület.

A webshop elindítása tudatos lépés volt az applikációnk bevezetését követő nagy érdeklődés után, hiszen a vásárlóink azonnal érdeklődni kezdtek az online áruház iránt. Ennek megfelelve Ausztria után, megelőzve Csehországot és Szlovákiát, elsőként hazánkban indítottuk el a webshopot.

» Az online vásárlókra jellemző a gyors reagálás. A dm webshopjáról milyenek a visszajelzések?

Elégedettek lehetünk. Az elindulás óta eltelt idő minden várakozásunkat felülmúlja. A dm honlapját böngészők már az indulás napján felfedezték a vásárlási lehetőséget, regisztráltak és vásároltak is. Ami nagyon pozitív jövőt mutat. Egyelőre minden vásárlási statisztika megfelel az elvárásainknak, de érdemes hozzátenni, hogy a csendes bevezetés mellett döntöttünk, vagyis jelentősebb marketingkampánnyal nem támogatjuk meg a webshop megismerését.

A dm-hez általánosan kapcsolható egy „ide jó betérni” életérzés, az online shop letisztult, kényelmi funkciókat nyújtó felületével is ezt szerettük volna elérni.

» Ennek volt valamilyen különösebb oka?

Igazából kíváncsiak voltunk, szondázni szerettük volna, hogyan reagálnak a vásárlók. Természetesen a közösségi felületeinken, üzleteinkben vagy például az active beauty márkamagazinunkban felhívjuk a figyelmet az online shop működésére, de nem tervezünk egyéb médiakampányt.

» Mennyiben egyezik meg, illetve miben különbözik az online kínálat a bolti választéktól?

Szinte mindenben egyezik, de természetesen a logisztika, illetve bizonyos termékkörök miatt nem lehet minden, az üzletekben kapható terméket online árusítani. Azonban folyamatosan bővül az árukínálat. A dm célja, hogy a minden platformon elérhető (tablet, mobil, desktop), felhasználóbarát szolgáltatással lehetőségek szerint a legszélesebb termékkínálatunkat elérjék a vevők.

A jövőbeni terveink között van többek között a kényelmi funkciók bővítése, a promóciók elérése, a törzsvásárlói pontgyűjtés összekapcsolása, exkluzív termékek kínálata. Sok-sok tervünk van, melyeket folyamatosan szeretnénk a vásárlóink részére elérhetővé tenni.

» A dm egyik fontos húzószolgáltatása a törzsvásárlói program.

Igen, noha az online shopban egyelőre nincs lehetőség pontgyűjtésre és kedvezmények beváltására, szeretnénk mielőbb rendelkezésre bocsátani ezt a funkciót is. A német fejlesztésű, mai trendekhez alkalmazkodó, újragondolt weboldalt nem kizárólag vásárlói felületnek szánjuk.

A termékek és a márkák ismertetői mellett folyamatosan frissülve, rengeteg termékinformációt, magazinjellegű cikkeket, szakértői tanácsokat, tippeket és ötleteket igyekszünk megosztani.

» Kik az elsődleges vásárlók?

Felméréseink szerint elsőként az online aktív fogyasztókból áll a fő ­vásárlói réteg. De széles a kör, hiszen nemcsak a városi fiatalok, de azok a kisvárosi fogyasztók is szívesen vásárolnak online, akik számára nehezebben elér­hető egy dm-üzlet, vagy olyan terméket, mennyiséget szeretnének megvenni, amelyet könnyebb kiszállíttatással megrendelni. Olyan termékekre gondolok, mint például a papíráru, a pelenka, mosószer stb., hiszen érthető okoknál fogva parfümöt online vásárolni nehezebb.

» A webshopon a megrendeléstől számítva mindösszesen 2–3 munkanap a kiszállítási idő.

Sőt, általában sikerül egy napon belül is a kiszállítás. A logisztika kidolgozásán sokan, sokat dolgoztak a kollégáim, érdi raktárunkban az online rendelhető termékeknek egy elkülönített területet alakítottunk ki.

Bár postafiókcímre vagy postahivatalba történő kézbesítésre nincs lehetőség, illetve a bolti átvétel sem megoldható, azonban fontos, hogy a SPRINTER futárszolgálattal hosszú távú megállapodásunk van, így biztonságos a kiszállítás.

 

(TERMÉKMIX - 2018 márciusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek