Interjú
Tipográfia

A COOP Szolnok cégcsoport jogelődje a Szolnok Földmíves Szövetkezet 1946. június 2-án alakult a szandaszőlősi városrészben. Arról, hogy a hetven éves múlt milyen alapokat jelent a mai és a jövőbeni kihívásokhoz, Csepeli Lajost, a COOP Szolnok Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük.

» Mekkora  versenyelőnyt jelent a hét évtizedes kereskedelmi múlt és tapasztalat ma a piacon?

A hetven éves múlt komoly alapokat jelent a COOP Szolnok cégcsoport életében, amely mindig eredményesen dolgozott, egyetlen évben sem zártunk veszteséggel. A stabilitást jelzi, hogy hét évtized alatt összesen három első számú vezető dolgozott a cégnél.

A kereskedelmi múlt lényeges állomása volt 1968, amikor a szövetkezetek számára lehetővé tették a városban történő terjeszkedést. A következő nagy esemény a szövetkezetek koncentrációja, a szövetkezetek egyesülése volt, amiben szövetkezetünk jelentős szerepet vállalt: sok környékbeli szövetkezettel egyesültünk.

Mindezek után a sorsdöntő kérdés az volt, hogy a rendszerváltás kihívásaira miként reagálunk. Mi egyértelműen az élelmiszer napicikk kereskedelem mellett tettük le a voksot, és az egyéb tevékenységben meglévő vagyontárgyaink értesítésére törekedtünk, illetve, hogy az ott dolgozó munkatársaiknak elhelyezést biztosítsunk. A cégcsoport növekedéséhez mindig hozzá tudtuk alakítani a saját cégszervezetünket.

A rendszerváltást követően szövetkezetünk erőteljes piacbővítésbe kezdett. Csak felsorolás szinten: Csongrád megyében felvásároltunk az ÍV Rt-t, Pest megyében felvásároltunk az Opál Rt-t, Fejér- és Pest megyében visszavásároltuk a norvég tulajdonostól a REMA Kft-t. Majd két szövetkezettel „házasodtunk össze”, a kunhegyesi és a tiszafüredi szövetkezettel. Ezt két jelentős akvizíció követte: a HÉLIKER Zrt. és a COOP Győr Zrt. felvásárlása.

Ma 9 megyében 141 boltot üzemeltetünk 1650 dolgozóval, több mint 200 ezer fő a törzsvásárlói létszámunk.
A COOP Gazdasági Csoporton belül ezzel nagyságrendileg a harmadik legnagyobb vevőközpont vagyunk.

 » Milyen lépések eredményezték a legnagyobb változást és piaci növekedést a cégcsoport életében? 

Elsősorban a mindenkori kihívásoknak kell megfelelnünk, és amit az élet hoz, így volt ez a korábbi időkben is, megoldást kell találni az előttünk álló helyzetre. S ami fontos, hogy ezt sikerült a középvezetőkkel és a boltvezetőkkel is megértetni. A magyarországi változó kereskedelmi piaci környezetben mindig rendelkeztünk azzal a korszerű tudással, amire alapozva volt bátorságunk radikális döntéseket meghozni. És időnként a szerencse is mellénk párolt.

 » Mi a COOP Szolnok cégcsoport megkülönböztető jellegzetessége?  

Egyértelműen a csapatmunka. A COOP Szolnok cégcsoport mind felsővezetői, mind boltvezetői és bolti kollektíva szinten csapatban tud dolgozni. Komoly energiát fordítunk a céghagyományok őrzésére, és a bolti munkatársak csapatépítő programjainak támogatására, aminek pozitív szerepe van a hétköznapi munkában és a cég iránti lojalitás erősítésében. A társadalmi szerepvállalásra ugyancsak hangsúlyt helyeztünk mindig is, fontosnak tartjuk, hogy azon a piacon, ahol eredményesek vagyunk, vissza is adjunk. 

 » Milyen új tendenciáknak kell megfelelni?

A vásárlók egyre igényesebbek és ezt nem lehet figyelmen kívül hagyni. A másik új tendencia az informatika szerepe és az informatika meghatározó ereje. Az elmúlt években számos új fiatal munkatársat sikerült megnyernünk, akik korszerű kereskedelmi ismeretekkel rendelkeznek és ez alapján egy teljesen új kereskedelmi irányítás valósul meg a cégcsoportnál. Nyilván szoros együttműködés van a kontrolling csoporttal, a közgazdasági területtel és a munkaügyi osztállyal egyaránt.

 » Mik a rövidtávú tervek és hosszútávon milyen célok elérésével lesz elégedett?

Az előző időszak jelentős piacbővítései után a hálózat modernizálására koncentrálunk. 2016-ban már eddig is jelentős bolti korszerűsítést hajtottunk végre, jellemezően a frissáru választék technikai feltételeinek megújítására került sor, valamint a hűtőpark és az ehhez kapcsolódó egyéb más feltételek biztosítása is megvalósult. Kiemelt feladatunk a zöldség-gyümölcs forgalmazásban történő előrelépés, amelyet nem ön­állóan, hanem a TISZA-COOP régióval közösen szeretnénk megoldani. Rövidtávú országos szintű feladatunk az informatikai program megújítása, amihez természetesen a COOP Szolnok cégcsoport is csatlakozik.

Hosszútávon bízom abban, hogy mint tisztán magyar tulajdonú cégcsoport tartósan is meghatározó szereplői maradunk és leszünk a hazai élelmiszerkereskedelmi piacnak.

 

(Termékmix - 2016. július-augusztusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek