Interjú
Tipográfia

Árbevételében és adózott eredményében is piaci átlagot meghaladó, kétszámjegyű növekedésre számít a Rossmann Magyarország Kft. 2015-ben. A vállalatnál az eddigi eredmények alapján reálisnak látják ezt a várakozást. Az üzlethálózat ebben az évben tovább növelte piacrészét, és szakmai elismerésekben is bővelkedett.

A drogérialánc értékesítési stratégiájában kiemelt szerepet kap az online értékesítés is.  Szurma Gyöngyi beszerzési vezetővel a lánc beszerzési stratégiájáról és a piacról beszélgettünk.

» Hogyan látja a piaci verseny alakulását a kiskereskedelmi piacon, és a drogéria szegmensen belül?

szurma gy rossmann

A makrogazdasági változások hatására a teljes piac szépen növekedik, a drogériák a piaci növekedést jelentősen meghaladva tudtak fejlődni.

Tovább erősödött a vásárlók lakóhelyükhöz közeli vásárlásának igénye, mellyel időt is, pénzt is tudtak megtakarítani.

» Hogyan teljesített a vállalat?

2015-ben a Rossmann Magyarország Kft. ismét kétszámjegyű növekedést tud felmutatni, több mint 10 új üzletet nyitott, tovább növelte piacrészét, és szakmai elismerésekben sem szenvedett hiányt. A tavalyi Advantage International felmérés szerint, amely a vállalatok üzleti kapcsolatainak erősségét méri, a Rossmann Magyarország 13 élelmiszer és vegyiáru lánc közül az első helyen végzett, míg a Nielsen 2014-es online felmérése alapján a Rossmann márkaérték indexe az elmúlt években folyamatosan emelkedett, és 3,8-as értékével a leginkább értékelt márkává vált a drogériák között 2014-ben.

» Az elmúlt egy év fogyasztói szokásai milyen hatással voltak a beszerzési stratégiákra és a termék szortimentre?

Egyre tudatosabb vásárlói magatartás szemtanúi lehettünk, illetve fokozatos nő az igény az egészségesebb bio és reform termékek iránt. A kozmetika piacon pedig a termékek összetevői is egyre inkább a fókuszba kerülnek.

» A beszerzés területén milyen kihívásokkal szembesült a vállalat?

A drogériák jellemzői, hogy az üzletek alapterülete viszonylag kicsi. Így a szortiment összeállítása során nehéz egyensúlyozni  a profitabilitási szempontok, és a kompetens választék kialakítása között.

» Mely kategóriák a növekedés motorjai?

A teljes választékon belül vannak kiemelkedően fejlődő kategóriák.

A dekorkozmetika mellett a babaápolás, mosószerek,  és a fürdőszerek értek el jelentős növekedést.

» A kevésbé fejlődő kategóriák növelése érdekében milyen lépéseket tesz a  cég?

Vonzó akciókkal, és  a választék folyamatos fejlesztésével igyekszünk a figyelmet a kevésbé fejlődő kategóriákra irányítani.

» Mi a kulcs a legütőképesebb választék kialakításához?

Az optimális kínálat kialakításában kiemelt szerepet kap a vevői igények folyamatos monitorozása, a vásárlók visszajelzéseinek elemzése. Mindezeket figyelembe véve alakítjuk ki a szükséges felület biztosítása mellett a kellő mélységű választékot az adott üzletben. A nyitásokkal 189-re emelkedett a boltok száma, amelyekben így már közel 1300 embernek biztosít munkalehetőséget a Rossmann.

» Folyamatos trend az egészségtudatos életmód. Milyen beszerzési stratégiát követ a Rossmann ebben a szegmensben?

Elérhetővé tettük az anyavállalatunk, a német Rossmannban elérhető német piac elvárásainak maximálisan megfelelő teljes bio szortimentet, és folyamatosan fejlesztjük a választékot.

» A drogéria piacon sok az erős, nagy nemzetközi háttérrel bíró márka, mi a jó együttműködés titka?

Szerencsés, ha találkozik a kereskedő stratégiája a márkatulajdonos elképzeléseivel, emellett a nagyfokú kooperativitás elengedhetetlen.

» 2015-ben melyek voltak a főbb eredmények, díjak és aktivitások?

Ebben az évben tovább folytattuk a tavalyi év sikeres image építését, és újabb filmmel jelentkeztünk a televízióban, ismét Árpa Attilával, ezúttal az online drogéria előnyeit ecsetelve. A nyár a fesztiválok jegyében zajlott, kipróbáltuk magunkat ebben a műfajban is; és sikerült egy igazán színvonalas és egyedülálló aktivitást megalvósítani a Szigeten. Nem maradt el a szakmai siker – a Lollipop bronzérmét nyertük meg, ami azért nagy eredmény számunkra, hisz a rendezvény kategóriában korábban nem próbáltuk ki magunkat, és most az első megmozdulásunkat rögvest siker koronázta; nem beszélve a Szigetre és Effotra kilátogató fiatalokról, akik nagyon szerették a Rossmann üzletet, a habpartyt, és az egyéb szórakoztató programokat.Az év végén karácsonyi filmmel jelentkezünk, és egy teljesen új katalógussal, ajándék ötletekkel, és több száz kedvezményes dekorkozmetikummal és parfümmel.

Azt pedig már most megígérhetem, hogy 2016-ban még magasabb fokozatba kapcsolunk.

» Mennyire lényeges a Rossmann stratégiájában az online értékesítés?  

A Rossmann az első online drogéria, amely ráadásul országos lefedettséggel rendelkezik. A házhozszállítás mellett több mint 2500 postán átvehetőek a csomagok. Hamarosan már az aznapi kiszállítás is elérhető lesz. Mi az online értékesítést egy kiegészítő szerviz szolgáltatásnak tekintjük, amellyel a vásárlói igények magasabb szintű kiszolgálását szeretnénk biztosítani, mindemellett az első eredmények alapján úgy látjuk, komoly potenciál van ebben a  csatornában is.

A vásárlói igények folyamatos monitorozása alapján újítottuk meg a drogéria webshopját a fiatalabb célcsoport elvárásait is figyelembe véve. A három éve működő online drogériában, az interneten már több mint 10 ezer termék vásárolható meg. A mai trendekhez alkalmazkodva egy olyan átgondolt platformot biztosítunk ezáltal, ami fokozza a felhasználói élményt, hogy a vásárlók egy könnyen kezelhető, sok releváns információt tartalmazó fiatalos, trendi felülettel találkozhassanak.

» Milyen célcsoportot céloztak a Rossmann Exclusive üzlettel?

A magasabb vásárlóerővel bíró vevőink felé nyitottunk, számos olyan termékkel, amely eddig drogériákban nem volt elérhető.  A kínálat bővítésével párhuzamban az üzlet dolgozói is extra képzésen vettek részt, hogy a vásárlói igényeket a választékhoz igazodva szolgálják ki.

» Milyen változás tapasztalható a beszállítói körben? Vannak új szereplők, labdába rúghatnak-e új belépők egy ilyen koncentrált, nagy márkák által uralt piacon?

Természetesen a folyamatos szortiment fejlesztéssel párhuzamosan új beszállítók is megjelennek a partnereink között. A felmerülő piaci réseket kiválóan ki tudják szolgálni a kisebb beszállító partnereink.

» Milyen egy jó beszerző,  milyen az igazi beszerzői profil?

Meglátásom szerint a jó beszerző határozott, céltudatos, kooperatív, innovatív,  és rendelkezik a kellő kategória és piaci ismeretekkel.

 

(Termékmix - 2015 decemberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok