Interjú
Tipográfia

 

SzabariJ

A fogyasztó tudja, hogy ár-érték terén kitől mit kap, kedvelt termékéért pedig többet is hajlandófizetni - állítja Szabari József, a HELL ENERGY Magyarország Kft. régióigazgatója, akit az energiaitalok piacának jelenéről és jövőjéről kérdeztünk.

 

Kétszáznál is több energiaital-márka versenyez a hazai piacon. Cukros-koffeines, tutti-frutti ízűitalokat előállító vállalatként mivel lehet ma kitűnni?

Valóban rengeteg különböző fajtájú és minőségű energiaital kapható manapság a piacon, éppen ezért nagyon fontos, hogy egy márka olyan értéket képviseljen, ami által nem kérdés, hogy a fogyasztó őt válassza. A HELL ENERGY esetében ez a minőség, az innováció, valamint a brand-építés. Mindemellett nagyon fontos az árérték arány és kiváló vevőkiszolgálás is. Termékünk Európa legmodernebb termelőüzemében készül, a legmagasabb minőségi sztenderdek betartásával, maximális figyelmet kap az ár-érték arány, a fogyasztóink tisztelete és a kereskedelmi partnereink tökéletes kiszolgálása.

Mekkora szerepe van a lélektani határ alatti árszinten valóértékesítésnek?

Önmagában az ár nem elegendőa sikerhez. Kiváló minőséget kell adnunk és mindezt bekeretezve azzal a „know-how”-val, amivel a cég rendelkezik. Ez jelenti az állandó termékfejlesztéseket, a professzionális gyártási körülményeket, a pontosan meghatározott terjesztést, és a hatékony marketing aktivitásokat. A fogyasztóink hozzászoktak a minőséghez és egy olyan életérzéshez, amiért hajlandók többet áldozni, ezért márkahűek. Mindemellett tisztában vannak azzal, hogy ár-érték arány tekintetében tőlünk kapják a legtöbbet. Az árversenyt általában az idézi elő, hogy pár versenytárs nem fizeti az energiaitalra előírt termékadót, és energiaitalnak nem minősülő terméket állít elő, ami azonban a tudatos fogyasztó számára (aki energiaitaltól elvárt hatás érdekében fogyaszt energiaitalt) helyettesítő termékként nem jöhet szóba.

Miként érintették az energiaitalokat sújtó adóváltozások, a gazdaságpolitikai bizonytalanságok a kategória piacát? Ez hogyan hatott a Hell Energy-re?

A magyar üdítőital piacon az energiaital az egyetlen szegmens, ahol magyar gyártó a piacvezető és jelentős magyar szereplők vannak. Ez persze nem okoz osztatlan örömöt a külföldi tulajdonú versenytársak között. Felelősségteljes és a fogyasztóknak mindig többet adó gyártóként nem tehettük meg, hogy csökkentjük a hatóanyagok mennyiségét, ahogy egyes piaci szereplők tették. Helyette olyan innovációkkal és marketing aktivitásokkal rukkoltunk elő, amelyek meggyőzték a fogyasztókat arról, hogy továbbra is minket válasszanak, ha a minőséget, és az elérhetőárat tartják szem előtt. Mindemellett Európa egyik legmodernebb gépsorával rendelkező gyárunk lehetőséget biztosít arra, hogy a piac változásaira gyorsan és eredményesen reagáljunk.

Jelszavaink az innováció és minőség. Piacvezetőként tisztában vagyunk azzal, hogy ez a pozíció kötelezettségekkel jár, így folyamatosan megújítjuk a termékpalettánkat és fejlesztjük a marketing eszközeinket és lehetőségeinket, újabb fogyasztói csoportokat elérve. Törekszünk arra, hogy a trade marketing megjelenések mellett olyan brand-építőkampányokkal is jelentkezzünk, amelyek hatékonyan juttatják el az üzenetet a fogyasztókhoz.

Milyen ár és minőségi kategóriában érdemes bővíteni?

A HELL ENERGY számára egy út elképzelhető, mindig a legmagasabb minőségben gyártani, és olyan elérhető árú, de prémium termékeket tenni a fogyasztók elé, amelyek esetében a fogyasztók érezzék, többet kapnak a konkurenciához képest.

A növekvő egészségtudatosság hogyan hat az energiaital piacra?

A HELL energiaitalok válogatott minőségi alapanyagokból, ásványvíz minősítésű saját fúrt kútjainkból nyert vízzel, Európa legmodernebb gyárában, a legkomolyabb élelmiszerbiztonsági standard betartása mellett készülnek. Mivel úgynevezett pasztőr eljárással gyártjuk termékeinket, így teljes mértékben tartósítószer-mentesek. Ha bemegyünk egy boltba és leveszünk bármilyen terméket, mit látunk rajta: tartósítószer, ízfokozó, állományjavító, sűrűsödés gátló…Ehhez képest a HELL Energy termékei nem tartalmaznak tartósítószert.
Sajnálatos módon az energiaitalok tekintetében jelenleg a fogyasztók félrevezetése zajlik, mivel ennek a témának a napirenden tartása jelentős sajtóérdeklődésre tart számot. A kommunikációnk legfőbb célja –ami piacvezetőként kötelességünk is –a valós helyzet tisztázása az energiaitalok fogyasztásával kapcsolatban, és hogy minél több emberhez eljusson a tényszerű tájékoztatás. Így például az, hogy egy doboz energiaital koffeintartalma egy csésze kávénak felel meg. Az energiaital az egyetlen olyan termék, amire pontosan rávan írva, mennyi koffein tartalmaz: 98 százaléka víz, az alapja a koffein és a cukor, ami az energiát adja. Ezenkívül pedig olyan vitaminokat tartalmaz, amelyek az emberi szervezet számára napi szinten nélkülözhetetlenek. Legújabb termékfejlesztésünk, a HELL ZERO Strawberry változata éppen azt az új fogyasztói célcsoportot célozza, akik szeretnének energikusak lenni, de odafigyelnek a kalória-bevitelre is.

Miként tudnak reagálni a szabályozási környezet változásaira? Most például az energiaitalok fogyasztásának korlátozására vonatkozószabályozás kidolgozását tervezi a kormány...

Fontos, hogy mindenki tisztában legyen az energiaitalok –és itt természetesen minden esetben a minőségi termékekről beszélek –előnyeivel és azzal, hogy a prémium energiaitalok, így a HELL sem tartalmaz tartósítószert. Az energiaital kérdésben magukat szakértőnek kikiáltók különböző kutatásokra szoktak hivatkozni. Az év elején azonban napvilágot látott egy szakvélemény a koffeinfogyasztás, azon belül az energiaital fogyasztás hatásairól, amelyet az Európai Bizottság kért az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóságtól (EFSA). Ez az európai legfőbb élelmiszerbiztonsági szervezet által készített szakvélemény az egyetlen hiteles és tudományos felmérés, amit 66531 ember részvételével végeztek el. Ez a szakvélemény kimondja, egy egészséges felnőtt biztonságosan megihat naponta 400 mg koffeint, ami átszámolva napi 5 palack (250 ml-es) energiaitalnak felel meg. Ehhez képest, mi felelősségteljes gyártóként azt írjuk minden egyes palackra, hogy ajánlott napi fogyasztási mennyiség egy doboz. A sajtóhírekben elhangzott kormányzati szándékkal pedig, hogy az űrmértéket tervezik felügyelni, teljesen egyetértünk, hiszen funkcionális italról lévén szó, fél literesnél nagyobb kiszerelésre nincsen szükség.

Bár az uniós élelmiszerbiztonsági hatóság szakvéleménye az energiaitalok viszonylagos ártalmatlanságáról szólt, nemrég ismét a veszélyekre figyelmeztetőkutatás látott napvilágot...

Mint azt említettem, egyetlen hiteles, tudományos szakvélemény létezik, ez pedig az EFSA-jé. A 2002-ben létrehozott szervezet, amelynek a 22 milliárdos éves költségvetését az Európai Unióbiztosítja és egyetlen feladata, hogy vizsgálja a táplálkozás és az élelmiszerek biztonságát. Csaknem 500 tudományos munkatárs dolgozik a hatóságnak, így munkájuknak köszönhetően az európai fogyasztó a legjobban védett és legjobban informált a világon, az élelmiszerbiztonságot illetően. Bárki, aki kétségbe vonja ezt a felmérést, vagy a több mint 66000 emberen végzett vizsgálat eredményét, az ennek a több száz szakembernek munkáját kérdőjelezi meg. Egyébként a legutóbbi innovációnk épp annak a rétegnek szól, aki az energia mellett a vitaminbevitelre is figyel. A téli vitaminhiányos, influenzajárványos időszakban egy multivitaminos termékkel jöttünk ki (HELL Multivitamin). Ez a termék - azon túlmenően, hogy funkcionális ital, energiát ad, és egy új íz - az összetevők terén is további pluszt ad a fogyasztónak, hiszen A, C, E, B vitaminokat tartalmaz.

Mi jellemzi a vállalat vezetési stratégiáját?

Vállalatunk legfőbb előnye, hogy „családi multi”, azaz tökéletesen ötvözi a két vállalati forma előnyeit, hiszen adott a közös gondolkodás, a gyors döntéshozatal, a piac kihívásaira való flexibilis reakció, ugyanakkor a vállalati képesség a multinacionális cégekre jellemző szinten van és folyamatosan fejlesztjük.

Mik az előremutató megoldások, illetve milyen irányba érdemes bővíteni a kínálatot?

A HELL ENERGY beruházás- és exportvezérlet vállalat. Ennek értelmében tovább kívánjuk folytatni a külföldi expanziót, Magyarország egyik legsikeresebb export termékét létrehozva, valamint beruházásainkat is a tervezett ütemben bővítjük. A XIXO PET palackos termékcsaláddal a HELL ENERGY ma már nem csak egy energiaital-, hanem AFB (Alcohol Free Beverages) gyártóvá vált. Nem titkolt célunk ebben a szegmensben is megismételni a HELL páratlan sikerét.

Milyen területen erősítik a marketingaktivitásokat?

Törekszünk arra, hogy 360 fokos kommunikációval támogassuk a termékek bevezetését, mert hiszünk abban, hogy ha a termékek a fogyasztók életének majd minden pontján felbukkannak, azzal érhetőel a márkahűség.

 

(Termékmix - 2015. májusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok