Marketing
Tipográfia

Az egészségtudatos szemléletmód növekedésével folyamatosan szegmentálódó fogyasztói igényekre a gyártóknak és forgalmazóknak újabb és újabb válaszokat kell adniuk. Megvizsgáltuk, hogy ezt ki, hogyan teszi.


Az egészségtudatos táplálkozás az egyik legerősebb fogyasztói trend ma az élelmiszeriparban, így minden gyártónak, aki hosszútávon a piacon szeretne maradni, foglalkoznia kell ezen igényekkel. Ez annál is inkább így van, mivel egyre több fogyasztó van, aki túl érzékeny vagy allergiás egy-egy élelmiszeripari alapanyaggal szemben. Ezekre a problémákra tehát megoldást kell találni – hangsúlyozta Bacskai István, a Koch’s Torma Kft. kereskedelmi vezetője. Az egészségtudatosság szerepének erősödése a felhasznált alapanyagok terén is változást hozott. Az elmúlt időszakban olyan, eddig kevésbé fókuszban lévő gabonafajták is előtérbe kerültek, mint például  a zab – hívta fel a figyelmet Sárik Ferenc.
Mint azt a Naponta Kft. marketing managere kifejtette: a vállalat kezdettől fogva az egészséges életmódba illeszthető és finom, magas minőségű termékek gyártását tartotta szem előtt és e szellemiség jegyében folytatja jelenleg is termékfejlesztéseit. Így ezúttal is a fogyasztói igényeket figyelembe véve alakították ki a Cerbona márkán belül a zab termékcsaládját.
A választék teljes értékű zabpehelyből készült csokoládés és erdei gyümölcsös zabszeletekkel, valamint ropogós zabpehellyel bővült ebben az évben. A speciális fogyasztói igények kielégítése  érdekében a Cerbona müzliszelet portfolió eddig is tartalmazott cukor csökkentett, valamint hozzáadott cukor nélküli termékeket. A hazai piacon a vállalat szinte egyedüliként van jelen ilyen széles disztribúcióval a hozzáadott cukornélküli müzliszeletek között.
Mivel igen széles fogyasztói kört érint a gluténérzékenység, az ő részükre lett idén ősszel kifejlesztve a gluténmentes termékcsalád, amely termékek a Gluténmentes nemzetközi védjegyet viselik. „Gluténmentes portfoliónk töltött párnácskát, málnás-csokoládés poharas müzlit, meggyes-csokoládés és magvas-gyümölcsös müzliszeleteket tartalmaz, utóbbi müzli és müzliszeletek laktózmentesek is. Új termékcsaládunkkal az egyedi kiszerelések,  (poharas müzli illetve  normál szeleteinknél nagyobb méretű 35 grammos szeletek) valamint az izgalmas ízek révén az érintett célcsoport mellett a fogyasztók széles körét szeretnénk elérni.” – mutatott rá Sárik Ferenc.

Változatosan egészséges

Az egészséges étkezés jelentőségének tudatában az eisberg aktivitásai során évek óta nagy hangsúlyt helyez a széleskörű edukációra, amelynek fókuszában a helyes étkezés,  a mozgás fontosságának bemutatása áll – osztja meg a cég alapfilozófiáját dr. Rákóczi János, az eisberg Hungary Kft. kereskedelmi igazgatója.
A megfelelő mennyiségű zöldség- és gyümölcsfogyasztást nem lehet elégszer hangsúlyozni, hiszen jelentős vitamin- és ásványianyag tartalmuk mellett a folyadékbevitelhez is hozzájárulnak. A zöldségeket akár nyersen, akár párolva fogyasztjuk, változatosan lehet ízesíteni a különféle ecetek hozzáadásával.
Érdemes szem előtt tartani, hogy az olajos-ecetes salátaöntetek általában az alacsony kalóriatartalmú, alacsony glikémiás indexű, ugyanakkor tápanyagban gazdag leveles zöldségek ízesítésére használhatók. Ezáltal kisebb energia-bevitellel párosul a fogyasztásuk.
„Bár a különböző saláták önmagukban is nagyon finomak, régóta kerestük a módját, hogy miképp tehetnénk ezeket az ízeket még kifinomultabbá. Így született meg a Tokaj Dressing termékcsalád, amely alapját almaecet és tokaji furmintból készült borecet adja.” – fogalmazott a kereskedelmi igazgató. Az alma és tokaji furmint alapú borecetek természetes alapízét a hónapokig bennük pihenő friss, zamatos gyümölcsök teszik különlegessé. Az érlelés során a gyümölcsök átadják színük, íz- és illatviláguk, és a végeredmény: a gyümölcságyon érlelt almás, málnás, szilvás és birsalmás Tokaj Dressingek abszolút kuriózumok nemcsak itthon, de külföldön is – húzta alá. Semmi hozzáadott színezék, semmi cukor, semmi extra tartósító -az ecet maga az – hívta fel a figyelmet. „Két termék esetén ezen ízeket turbóztuk tovább spanyol díjnyertes olívaolaj és fűszerek - a római kömény és koriander keverékével (Tokaj Vinaigrette Oriental), illetve a tengeri só és bors hozzáadásával (Tokaj Vinagrette Balsam)” – avat be a részletekbe a vezető.
Az eisberg új öntetcsaládjának, a Tokaj Dressingnek köszönhetően pedig most ez a sok pozitív hatás különleges ízek formájában a mindennapi étkezések része lehet, a hangulatunktól függően hol gyümölcsökkel, hol egzotikus fűszerekkel, hol pedig kiváló minőségű olívaolajjal megbolondítva.
Az eisberg Hungary Kft. teljes termékportfóliója a legmagasabb minőségi- és egészségtudatos követelményeknek egyaránt megfelel. A svájci minőségbiztosítási háttér és  a magyar szaktudás ötvözésének köszönhetően a cég minden általa előállított szegmensben eléri a saját maga által kitűzött céljait. Kiemelte, hogy  az eisberg brand salátáinak mindegyike rendelkezik a Kiváló Magyar Élelmiszer védjeggyel, ami már önmagában is garancia a kiegyensúlyozott és egyenletesen magas minőségre. A vállalatnál a termékeket a lehető legkíméletesebb és legkörnyezettudatosabb technológiával állítják elő, így védve és óvva az emberi egészséget és a természeti erőforrásokat.
Ugyanezt a gyakorlatot követve készülnek az eredeti svájci eisberg prémium öntetek, valamint a kizárólag természetes összetevőket tartalmazó Tokaj Dressingek, melyek a napokban nyerték el az Év Diabétesz Terméke díjat, ezzel is prezentálva az eisberg elkötelezettségét a minőség terén.
Rákóczi János itt fontosnak tartotta megemlíteni a vállalat legújabb, hiánypótló fejlesztését, az eisberg gyümölcstálakat, amelyek a salátákhoz hasonlóan szintén nem tartalmaznak semmilyen hozzáadott adalékanyagot – az eisberg „csak” a tudását és tapasztalatát adta a termékekhez, hogy azok természetes állapotukban a lehető legtovább frissek maradjanak.
„Az egészségtudatos táplálkozást segítő élelmiszerek előállítása a Koch’s-nál sem újkeletű, hiszen legfontosabb nyersanyagunk, a torma fogyasztása köztudottan rengeteg pozitív élettani hatással bír.” – emlékeztetett Bacskai István, a Koch's Torma Kft . kereskedelmi vezetője hozzátéve, hogy ezt a szemléletet követve kerestek egy megoldásra váró problémát. A majonéz szegmensen belül több kiszolgálásra váró igény is mutatkozott. Így a Koch’s rövidesen egy tojásmentes, hozzáadott cukrot nem tartalmazó, édesítőszerrel készült és a zsírtartalmát tekintve a piaci átlagnál jóval alacsonyabb majonézzel lép piacra. A termékkel egyszerre kínálnak alternatívát a tojás allergiában szenvedőknek, a vegánoknak, a cukorbetegeknek és a fogyni vágyóknak. Ez egy új üdítő színfoltja lehet az innovációkban kissé lelassult majonéz piacnak és sok olyan ember számára nyújthat megoldást, akik betegségük vagy önként vállalt életvitelük alapján ki voltak eddig zárva a majonéz fogyasztók köréből.
„Termékfejlesztőink sokat gondolkodtak és kísérleteztek, hogyan lehetne kiváltani ezt az alapanyagot olyan módon, hogy közben az ízérzet ne sérüljön.”- említette a kereskedelmi vezető. A tervezés során a fontos szempontok között említette, hogy a termék finom legyen, és az elvárt íz elemeket és állagot hordozza magában. A cukor mentesség és a csökkentett zsírtartalom menetközben adódott: ha van rá lehetőség, miért ne oldanánk meg több problémát egyszerre? – emlékeztetett Bacskai István. Kifejtette ugyanakkor, hogy a fogyasztók igényeivel együtt változnak a kereskedők igényei is, és mostanra lett kellő nyitottság egy ilyen speciális igényeket kielégítő majonéz piaci bevezetésére. A jelenlegi fő trend a „mentesség”, a „hozzáadott” pedig a következő divathullám lesz - vélekedett.

Kommunikáció célcsoportra szabva

A valóban tudatos fogyasztókat a megszokottól eltérő csatornákon és eszközökkel lehet elérni. Ennek érdekében a vállalat folyamatosan bővíti az egészségtudatos táplálkozást fókuszban tartó kereskedő partnereinek körét.
Mint azt Sárik Ferenc Naponta Kft. marketing managere kifejtette, a cég kommunikációs aktivitásaiban hangsúlyt fektetnek a sportrendezvényeken, valamint egészségtudatos életmóddal kapcsolatos eseményeken a fogyasztókkal való közvetlen találkozásra, ahol az érdeklődőknek lehetőségük nyílik a termékkínálat megismerésére, megkóstolására. Továbbá klasszikus termékminta biztosításával is elősegítik az új termékek kipróbálását. Bolti aktivitásokat tekintve fontos szerepet kapnak a másodlagos kihelyezések, a termékek elérhetőségének és láthatóságának növelésében. A fogyasztók rendszeres informálása  érdekében a Facebook és eDM kommunikáció jelentősége továbbra is meghatározó – mondta Sárik Ferenc. Az egészségtudatos táplálkozáshoz kapcsolódóan Bacskai István az online felületek kommunikációs szerepének növekedésére hívta fel a figyelmet. A tudatos vásárló az internetet is sokkal tudatosabban használja, így erre mindenképpen lényeges nagy hangsúlyt fektetni – emlékeztetett. Vannak azonban a kommunikáció terén különösen hálás termékek, ezek közé tartozik a cég tojás és cukormentes light majonéze, amely sok olyan termékelőnnyel bír, amelyek már önmagukban is fogyasztásra ösztönöznek. A kommunikációnak egy lépéssel a márka aktivitása előtt kell haladnia, a legfontosabb feladat azonban most az, hogy a termék minél hamarabb és minél szélesebb körben elérhetővé váljon. „A fogyasztók már tudják, hogy mire van szükségük, a mi feladatunk és egyben felelősségünk, hogy ezt könnyen elérhetővé tegyük a számukra” - hangsúlyozta a vezető.
Nem szabad ugyanakkor az instore eszközökről sem megfeledkezni, a fogyasztói döntések túlnyomó része még mindig a helyszínen és abban az adott pillanatban születik. Hozzátette azonban, hogy az új csatornák felé nyitás jegyében az ételkiszállításon keresztül termékminták küldését is tervezik a paleo- vagy vegán menükre előfizetőknek. Ezáltal olyan fogyasztókhoz is lehetőség van eljuttatni a termékeket, akik a későbbiekben potenciális vásárlók lehetnek. A kereskedelmi vezető szerint nincs egyetlen célra vezető megoldás, érdemes a kommunikációs eszközöket kombinálni.  „A lényeg az hogy a lehető legközelebb kerüljünk későbbi fogyasztóinkhoz.” – húzta alá a kereskedelmi vezető.

 

(Termékmix - 2015. decemberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek