Instagram, Youtube, Tumblr, Snapchat – csupa olyan felület, amelyen az Y és főleg a Z generáció tagjai otthonosan mozognak. Utóbbiakat pedig egyre inkább csak ezeken a felületeken lehet elérni, éppen ezért óriási a fejlődési potenciál ezekben a platformokban és itthon még messze nincsenek 100 százalékig kihasználva. A Facebook megkerülhetetlen, ám az amerikai 16 évesek körében még mindig lekörözi egy oldal. Sorozatunk harmadik részében a nálunk kevéssé használt Snapchatet, és a közösségi média piacának más oldalait mutatjuk be.

A marketingvezetők számos új kihívással szembesülnek, ugyanis a reklámüzenetek tengerében egyre nehezebb egy márkának észrevehetővé válnia és üzenetét sikeresen továbbadnia a célközönség számára. A kollaboratív marketing alapelveinek alkalmazásával a vállalatok és a márkák kapcsolatot teremthetnek azokkal az elkötelezett fogyasztókkal, akik részt akarnak venni kedvenc márkájuk fejlődésében, alakulásában.

Az egészséges táplálkozás ma már világszerte elsődleges szempontnak számít a termékfejlesztésben: a fogyasztók vásárlási döntéseit egyre inkább az egészség­tudatosság határozza meg. Azonban itthon az élelmiszerek vásárlásakor az élvezeti érték, az ízletesség, a minőség és az ár a legfontosabb tényezők – ebben a ­sorrendben.

Bár manapság népszerű a marketingben a márkanagykövet fogalma, ez az elnevezés számos kategóriát takar: sok különbséget találunk nagykövet és nagykövet között. De melyek lehetnek ennek a marketingfogásnak az előnyei és a hátrányai? Hány márkanagykövettel érdemes dolgozni és milyen nehézségekkel szembesülhetnek?

A címben szereplő mondat Walt Disney-től származik, aki nem csupán tehetséges rajzfilmes, de kiváló üzletember és a fogyasztáson alapuló amerikai álom egyik prófétája is volt. Talán nem is (vagy nagyon is) sejtette, hogy a vásárlás sokszor manapság is egy egérrel – de legalábbis a gyerekek számára egy kedves hőssel kezdődik.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek