Nyugaton már összehasonlító oldalak is alakulnak az online beauty-box cégekre, hogy felmérjék az ár–érték arányt és hogy melyik, milyen ­csomagot is nyújt pontosan. A közösségi oldalak és a véleményezés ­pedig fontos szerepet játszik a modellben, amely a nagy márkáknak is jól jön. ­Itthon a Pixibox viszi a prímet a műfajban, melynek vásárlói, de ha pontosabban akarunk fogalmazni, akkor rajongói vannak.

Bár itthon a kozmetikumok online vásárlásának területén még van hová fejlődni, az online jelenlét és a közösségi média a márkák kommunikációjában egyre jelentősebb szerepet tölt be, és megjelennek már nálunk is új kereskedelmi formák. A felnövekvő „digitális őslakosokat” pedig egyre inkább csak a vélemény­vezéreken és bloggereken keresztül lehet megszólítani – különösen ezen a területen. Online nélkül lassan nincs kozmetikum, vagy mégis?

Instagram, Youtube, Tumblr, Snapchat – csupa olyan felület, amelyen az Y és főleg a Z generáció tagjai otthonosan mozognak. Utóbbiakat pedig egyre inkább csak ezeken a felületeken lehet elérni, éppen ezért óriási a fejlődési potenciál ezekben a platformokban és itthon még messze nincsenek 100 százalékig kihasználva. A Facebook megkerülhetetlen, ám az amerikai 16 évesek körében még mindig lekörözi egy oldal. Sorozatunk harmadik részében a nálunk kevéssé használt Snapchatet, és a közösségi média piacának más oldalait mutatjuk be.

A marketingvezetők számos új kihívással szembesülnek, ugyanis a reklámüzenetek tengerében egyre nehezebb egy márkának észrevehetővé válnia és üzenetét sikeresen továbbadnia a célközönség számára. A kollaboratív marketing alapelveinek alkalmazásával a vállalatok és a márkák kapcsolatot teremthetnek azokkal az elkötelezett fogyasztókkal, akik részt akarnak venni kedvenc márkájuk fejlődésében, alakulásában.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek