Marketing
Tipográfia
Pepsi Generációk ünnepeljetek! – szlogennel egy közös időutazásra invitálja a generációkat a több mint 120 éves múlttal rendelkező Pepsi. 
A ’80-as évek ikonikus zenészeitől a ’90-es évek szexivé sikerült magyar reklámfilmjén át egészen a jelen online tér YouTuberéig.
A Pepsivel a múltból a jelenbe

Az idei Pepsi nyári kampány óriási meglepetéseket tartogat minden generáció számára.
„Nem egy egyszerű termékkampányról van szó, július és szeptember között a Pepsi igazi időutazást kínál fogyasztóinak, hogy együtt ünnepeljék az elmúlt korszakok nagy pillanatait. A belépő egy Pepsi Cola” – fogalmazott Buzder-Lantos Nikoletta, a Fővárosi Ásványvíz-és Üdítő­ipar Zrt. (FÁÜ) marketingvezetője. A hazai kampány kreatív koncepcióval és a közösségi média felületek aktív használatával is kiegészült, így a fogyasztók több platformon is találkozhatnak a márkával.

Mint megtudtuk, a nyár során a Pepsi márka 360 fokos kampány keretében frissíti fel a fogyasztók emlékezetét, és globális szinten eddig még nem tapasztalt időutazásra invitál mindenkit. A népszerűsítő reklámhadjárat olyan kérdésekre is választ ad, mint például mitől vált feledhetetlenné az elmúlt közel 70 év minden fogyasztó számára, és azt is, mitől lesz kortalan egy üdítőital, amely már több mint 120 éves múlttal büszkélkedhet.
 
Menő a retró

Noha a Pepsi nem először nyúl a retró témához, az idei nyári kampány másnak, különlegesnek ígérkezik. A közkedvelt, szeretett és nagy érdeklődésre számon tartott, hírességek még ma is izgatják az embereket. A Pepsi számára nem ritka, hogy az egyes korszak legnagyobb sztárjaival reklámozza a kampányait, ahogy ez a nyári kampány is bemutatja dicső múlt és izgalmas jövő elé néznek a fogyasztók. A kampány során felidézik a Pepsi ikonikus sztárjait, karaktereit és élménydús pillanatait.
Ki ne emlékezne például arra, amikor 1984-ben Michael Jackson táncra perdítette az akkor legifjabb Pepsi generációt a „The choice of a new generation” kampányban, vagy amikor Britney Spears énekével annyira ámulatba ejtette a tévénézőket, hogy egyikőjük, egy konyhásfiú szinte teljesen leégette az éttermet az 1996-os „The Joy of Pepsi” kampányban.
A felsorolásból nem maradhat ki a Dobó Katával forgatott magyar reklámfilm sem, amikor 1998 egyik esős éjjelén azzal csöngetett be a Família Kft. révén az egész ország számára ismert Spáh Dávidhoz, hogy „Szia! Kata vagyok. Van még egy Pepsid?”. Sokan szerettek volna Dáviddal helyet cserélni, és tűzön-vízen át megszerezni Katának az áhított Pepsit. Erre az idei kampányban lehetőség nyílik.

A koncepció azonban nem csak a múltidézést tűzte ki célul. Mint megtudtuk, szeretnék folytatni a kampány ívét egészen a jelenkorig, és megszólítani a mai tizenéveseket is, a legújabb Pepsi generációt. Lokális szinten ehhez olyan ismert karaktert kért fel a magyarországi Pepsi csapat, aki a fiatalok számára ismert, kedvelt és meghatározó karakter. Így esett a választás Dancsó Péter YouTuberre, aki a kampány során többször is felbukkan, és most nem csak az online térben.
 
Az eredeti Pepsi és a kalóriamentes Pepsi Black a fogyasztói kiszerelésekben (0,33; 0,5; 1,75; 2,25 és 2,4 liter) is a retró hangulatot kívánja felidézni, júliustól már elérhetőek lesznek a Michael Jackson, Britney Spears és Dancsó Péter profiljával díszített limitált Pepsi és Pepsi Black termékek. Ezzel is utalva arra, hogy bár a Pepsi kedvelt íze évtizedek óta változatlan, de mindig képes volt megújulni, és minden generáció számára tud kínálni valami igazán egyedit.
Buzder-Lantos Nikoletta marketingvezető elárulta, hogy a Pepsi generációk ünneplése júliusban kezdődik az új Pepsi kiszerelések bolti megjelenésével, valamint a magyar csatornákon a globális televíziós filmmel. A nosztalgiázásra a reklámfilm mellett egy 360 fokos videó keretében is lehetőség nyílik. Emellett a kampány követői kipróbálhatják milyen volt a ’90-es években élni, sőt augusztusban Spáh Dáviddal is helyet cserélhetnek, és értékes nyereményekért szerezhetnek Dobó Katának egy Pepsit.

A hazai kampány kreatív koncepcióval és a közösségi média felületek aktív használatával is kiegészült, mint megtudtuk, az aktivitások jelentős része a digitális jelenlétre koncentrálódik majd, így érdemes lesz figyelemmel kísérni a Pepsi social media csatornáit is.
 
 
(TERMÉKMIX - 2018 júliusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek