A tinédzser korosztályt célzó kozmetikai piac hatalmas összegeket ér – véli a Mintel elemzőcég, elég ha csak a különböző influence­rek, bloggerek, vloggerek, vagy a Kylie Jennerhez és Zoellához hasonló sztárok online követőinek számát nézzük. Kik ezek a fiatal vásárlók? Tudatosak, ismerik a legújabb technológiákat és nem magazinokból vagy a Facebookról, hanem bemutatóvideókból szerzik a legfontosabb benyomásaikat. Ők az úgynevezett AVID-generáció. A Mintel által kreált rövidítés a felnőttkor előtt álló „videóvezérelt” fiatalokat jelenti, akik ismerik a legfontosabb influencereket – online véleményvezéreket – és készségszinten használják a digitális megoldásokat.

Az elkövetkező 5 évben forradalomra kerülhet sor a kiskereskedelemben, amely jelentős mértékben befolyásolni fogja a globális élelmiszer-gazdaságot. Ezt jósolják a Nielsen piackutatói „A kereskedelmi márkák tartós előretörése” című új tanulmányukban.

Számít az ár és nem fogyasztanak létszükségleten felül – általánosságban ez jellemzi az 50 év feletti fogyasztókat. Hofmeister Ágnes, a Corvinus Egyetem kutatója azonban óva int az általánosítástól, mondván, félrevezető eredményeket kapnánk, ha csak az életkor alapján próbálnánk szegmentálni a fogyasztókat.

Még mindig a diszkontláncok túlsúlya a jellemző a kelet-közép-európai régió kiskereskedelmi piacára, s bár rövid távon a hipermarketek is fejlődhetnek, egyre nagyobb teret nyernek a lokális, gyakran csak egy ország területén működő helyi láncok. A változó piaci környezethez a gyártóknak is alkalmazkodniuk kell, számukra jó kiút lehet a saját márkás termékek gyártása – derül ki az LZ Retailytics a Termékmix magazin számára készített exkluzív elemzéséből.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek