Kutatás
Tipográfia

Bár az orosz piacvezető vállalat, a Magnit továbbra is azt hangsúlyozza, hogy a terjeszkedés folyamán a kisebb városoknak is egyre fontosabb szerep fog jutni, a nagyvárosok, mint például Moszkva vagy Szentpétervár megtartják kiemelkedő szerepüket.

Gyors terjeszkedés

A két metropoliszban az elmúlt két évben a Magnit alaposan felgyorsította terjeszkedését. Ebben az évben az újonnan nyitott üzletek száma mindkét városban 20%-kal több volt, mint 2014-ben. A Magnit arra törekszik, hogy Oroszország 10 régiójában a 2010 óta törvényesen meghatározott 25%-os piaci részesedést valóban a végsőkig kihasználja. Ebből a szempontból a vállalatnak Moszkvában és Szentpéterváron még jócskán van mit behoznia. A Magnit versenytársa, az X5 Retail Group természetesen szintén nem tétlenkedik, hogy ezekben a nagyvárosokban kiépítse, illetve megerősítse piaci jelenlétét.

magnitA Magnit hamarosan elkezdi az üzletlánc felújítását, ez azonban várhatóan nem lesz annyira átfogó és alapos, mint az X5 újításai.

A Planet Retail szerint a felújítás alatt a Magnit inkább az üzletek „kozmetikázására” helyez majd hangsúlyt, ez azonban a Moszkvában és a Szentpéterváron üzemeltetett üzletek esetében valószínűleg nem lesz elegendő. Ugyan az orosz középréteg fogyasztói igényesebbek, mint

a lakosság többi része, de többségük már régóta nem engedhet meg magának mindent, amihez az elmúlt években hozzászokott. Ennek ellenére a Magnit a következő 3 évben is tartani szándékozik terjeszkedésének jelenlegi tempóját. Ez éppúgy vonatkozik a Magnit hipermarketekre, mint a Family szupermarket hálózatra.

A Magnit és az X5 legnagyobb versenytársa a francia Auchan. A nagyvállalat termékskáláját illetően 2014 óta jelentős változásokat foganatosított. A csökkenő bevételek alapján, a középréteg vásárlóinak statisztikáit felhasználva, az Auchan teljesen átalakította árukészletét, ennek következtében az most egyre erőteljesebben hasonlít az orosz üzletek választékához. Mivel a nonfoodból származó bevételek jelentősen visszaestek, sok hipermarketben már esély sincs rá, hogy a vállalat az előző évi forgalmat felülmúlja. Más kereskedőkkel ellentétben a Magnit mindig is a tömörebb hipermarket-formátumokat részesítette előnyben, így jelenleg nincs arra kényszerítve, hogy felesleges üres területeket adjon bérbe, vagy szüntessen meg.

Magnit Kozmetika

2013-ban a Magnit a kozmetikai- és a testápolási termékskáláján is változtatott, és jelentősen bővítette azt. Jelenleg az orosz óriás valószínűleg ezen termékek legnagyobb kereskedője, és ebben nagy szerepe van annak, hogy a vállalat országszerte üzemelteti boltjait. A Magnit árukészlete megfelel egy átlagos orosz fogyasztó szükségleteinek, így a cégnek igazából nem elengedhetetlenül fontos, hogy forgalmas sétálóutcákon létesítsen üzleteket, a mellékutcák is tökéletesen megfelelnek ennek a célnak. A választékhoz tartoznak a kozmetikai termékek mellett a mosószerek, bébiáruk és a konyhai kiegészítők is.

Ebből a szempontból a Magnit Kozmetika ideális módon egészíti ki az élelmiszerkereskedő Magnit üzletláncot. Jelenleg a Magnit Kozmetika üzletparkja 1500 egységből áll, és ez az év végéig előreláthatólag 950 új telephellyel fog bővülni. Ebben az árukészletben a Magnit még jobban képes erősíteni ár-imidzsét. A jól ismert saját márkák mellett a Stellar saját márkás termékei is sikeresen teret hódítottak, így a jövőben ez az árukészlet is bővülni fog.

 

(Termékmix szaklap - 2015. november)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek