Kutatás
Tipográfia

globalBár Kína már most világszerte a legjelentősebb, az élelmiszer kereskedelemből származó bevételekkel rendelkezik, vezető pozíciója a jövőben még inkább erősödni fog. A brit IGD előrejelzése szerint a jelenlegi 41 milliárd USA dolláros forgalom 2020-ig ötszörösére nő, tehát előreláthatólag 180 milliárd dollárra emelkedik.

A második helyre az USA-t várnánk, ehelyett ezt a helyet Nagy-Britannia foglalja majd el, a harmadik helyre Japán kerül. Ehhez amellett, hogy a japánok nagyon szeretik a technikát, a japán társadalom elöregedése, valamint az ebből fakadó online kereskedelem immobilitása is hozzájárulhat.

„A jövőben a 10 legfontosabb országban az online kereskedelem ugrásszerű növekedésének lehetünk majd tanúi. Ezt a folyamatot pedig azok az eszközök fogják elősegíteni, amelyek éppen rendelkezésre állnak. Az olyan innovációk, mint az Instacart vagy az Uber, költséghatékony megoldásokat nyújtanak. Kína óriási lakosságát tekintve az online kereskedelem legkisebb változásai is óriási lavinákat indíthatnak el. Kína online kereskedelme digitális csatornákon keresztül lendül egyre inkább mozgásba, ezek közül a legjelentősebb a Tmall (Alibaba), amin keresztül külföldi szolgáltatók kerülnek Kínába, anélkül, hogy ott árusító helyeket kellene létesíteniük, így ezeknek a cégeknek nincs szükségük jelentős befektetésekre ahhoz, hogy a fellendülő kínai piacon megvessék a lábukat.

A legtöbb kínai fogyasztó számára a külföldi termékek még mindig luxuscikkek, ezzel szemben az élelmiszereket és az élvezeti cikkeket továbbra is megengedhetik maguknak. A külföldi áruk iránti keresletnek kedvez a helyi élelmiszer előállítókkal szembeni bizalmatlanság, ezért az Alibaba vagy az Amazon honlapján az importált termékek számára elkülönített rubrikák találhatóak. Egyre több kínai vásárló használja online rendeléseihez az okostelefonját, ezért a kereskedők egyre több ajánlatot küldenek mobiltelefonnal rendelkező vásárlóiknak.

A brit online kereskedelem fejlődése egyelőre szerényen, de érezhetően jóval nagyobb méreteket ölt, mint más országokban. Az IGD előrejelzése szerint az online élelmiszer kereskedelemből származó forgalom 2020-ban előreláthatólag meghaladja a 28 milliárd USA dollárt. Az ugrásszerű növekedés az egyre növekvő keresletnek, és a szolgáltatók innovációinak köszönhető, amelyek arra törekednek, hogy az online vásárlást egyre egyszerűbbé és kényelmesebbé tegyék. A felhasználók is mindent megtesznek azért, hogy a legfejlettebb technológiát használhassák, ezáltal az online vásárlás mindkét oldalról jelentős impulzusokat kap, támogatva a további növekedést.

Egy IGD közvélemény kutatás során kiderült, hogy 10-ből 3 brit fogyasztó egy hónapon belül élelmiszereket is vásárolt online. Az online élelmiszer kereskedelem előretörésének kedvez az is, hogy egyre több lehetőség van arra, hogy a vásárlók igénybe tudják venni az egyre inkább elterjedő click&collect által nyújtott lehetőségeket. Ezeken a gyűjtőpontokon egyre gyakrabban teljesen automatizált, egész nap üzemben lévő berendezések segítik a vásárlás folyamatát.

 

(Termékmix szaklap - 2015. november)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek