Milyen kávéfogyasztók a magyarok? Milyen innovációk jellemzők a kávégyártásra? Milyen fejlesztéseken megy át egy új kávétermék a végső íz eléréséhez? A legújabb innovációkról kérdeztük Papi Orsolyát, a Jacobs Douwe Egberts marketing munkatársát.

Magyarországon a kávéfogyasztás nagy népszerűségnek örvend. Nem csoda, hogy a trendekkel és a fogyasztói igényekkel együtt a kávékínálat is változik és folyamatosan innovációkkal lépnek elő a forgalmazók.

Kutatások is bizonyítják, nem csupán gyakorlati tapasztalat az, hogy általában a nők a fogyasztás motorjai egy családban, a nőknek pozitívabb a viszonyuk a vásárláshoz, mint a férfiaknak, ­hamarabb felfigyelnek az újdonságokra, a termékfejlesztésekre.

A Veresi paradicsom olyan új termékkel rukkolt elő, amely elmondásuk szerint a hagyományos rágcsálnivalókkal fog versenyezni. A cég csúcsterméke a Cukorfalat, ez a rendkívül édes snack-paradicsom. Tavaly beválasztották őket a világ 100 legjobb kertészete közé. Márkus Zsolt ügyvezetővel beszélgettünk a paradicsompiac trendjeiről, a zöldség-márkaépítés nehézségeiről és a régi berögződésekkel való harcról.

A kutatás-fejlesztés és innováció által vezérelt iparágak Magyarországon is követik a nemzetközi és a fogyasztók által diktált trendeket.

Számos cég innovációjában meghatározó szerepet kell, hogy kapjon a csomagolás és a csomagolástechnika, legyen szó annak módjáról, vagy anyagáról. A hosszabb és biztonságos eltarthatóság pedig a minőség megőrzésével együtt az egyik legjobb reklám lehet. Népszerű technológiák, melyek nálunk kevésbé
elterjedtek.  

A nálunk egyelőre még „csupán” kávécégek által képviselt kapszulás italok az USA-ban már olyannyira masszív trenddé kezdenek válni, hogy már a legnagyobb üdítőital márkákat is fogyaszthatjuk, sőt hamarosan sör is elérhető ebben a formában.  A tengerentúlon nagy kereslet van az otthoni italkészítő automatákra – az új irány ­elsősorban a vendéglátást fenyegeti.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek