Innováció
Tipográfia

A piaci versenykörnyezet alakulása, a fogyasztói tudatosság folyamatos megújulásra és fejlődésre  ösztönzi a gyártókat. A növekedés fenntartásához szükség van újdonságokra. A hosszú távon sikeres innovációkat valós fogyasztói igények alapozzák meg.

„A legújabb kávénk megalkotásakor arra kerestük a választ, hogy mitől lesz tökéletes egy Espresso” – fogalmazott Deregi Klaudia, a Jacobs Douwe Egberts HU Zrt. kávé márkamenedzsere.
Az igazi olasz eszpresszó négy titka közül elsőként a megfelelő blend kiválasztását említette a szakember.

A jó esz­pre­sszó kávé kiegyensúlyozott arányban tartalmaz magas minőségű arabica szemeket, és robusta kávét. A robusta típusú kávé adja az intenzív ízt és magasabb koffeintartalommal rendelkezik, az arabica kávészemek pedig a karaktert adó aromáért felelősek. Második elemként az erősebb pörkölésre hívta fel a figyelmet a menedzser. Az intenzív karaktert a hosszabb és erősebb pörkölési eljárás biztosítja. A felsorolásból azonban nem hagyható ki a finomabb őrlés sem. A nagy nyomás alatt több karakteres eszpresszó ízjegy oldódik ki. Az utolsó titok az elkészítésben rejlik. Az aromák kioldása érdekében fontos a megfelelő vízhőmérséklet és a nagy nyomást biztosító kávégép használata. Frissen, előmelegített csészében javasolt elfogyasztani a kávénkat a még jobb ízélmény elérése érdekében. „Ezek mindegyikét figyelembe vettük az Omnia Espresso megalkotásakor” – emlékeztetett Deregi Klaudia.

A vállalat a magyarországi kávé fogyasztási szokásokat is szem előtt tartotta legújabb termékének megalkotásakor. Hiszen Magyarország

a kávéfogyasztási szokásokat tekintve a déli országokhoz hasonlóan eszpresszó ország. A magyarok 90%-a élénkítés, felébredés céljából fogyasztja a kávéját, legtöbbjük a reggeli órákban. A magyar háztartások kétharmada espresso típusú kávét főz a kávégépén. Az őrölt-pörkölt és a szemes kávé piacon egyre erősödő az igény az eszpresszó típusú kávék iránt. A márka új termékét mindazoknak ajánlják, akik az intenzív, karakteres, igazán élénkítő kávét szeretik, viszont az Omniától megszokott magas minőséget keresik. Nem feledkeztek meg azokról sem, akik a kávéjukat tejjel szeretik, hiszen a tejes kávékülönlegességek alapja a tökéletesen elkészített eszpresszó. Az Omnia Espresso különleges receptúrájának és az olaszos pörkölésnek köszönhetően egyaránt alkalmas erős presszókávé és olyan tejjel készült olasz kávékülönlegességek készítésére, mint a cappuccino, caffe latte vagy caffe macchiato.

Széles paletta

Ezzel az újdonsággal kiegészülve egy letisztult, széles palettán mozgó fogyasztói igényeket lefedő Omnia portfolió született – tette hozzá a szakember. Az egyes variánsok mind pörkölésben, mind ízvilágban különböznek egymástól. Míg az Omnia Silket világosra pörkölték, hogy megmaradjon a kávé lágy aromája, addig az Omnia Classicot a pörkölőmesterek közepesre pörkölték, ezáltal elnyerve a karakteres ízjegyeket. A sötét pörkölésnek köszönhetően az új Espresso intenzív, testes, fűszeres aromájú kávé. Azoknak pedig, akik este lefekvés előtt szeretnének még elfogyasztani egy Omnia kávét, a koffeinmentes változatot ajánlják.  

A legújabb terméket nagyszabású marketing támogatás kíséretében vezeti be a vállalat. A legnagyobb súllyal a TV kommunikáció szerepel, fontosnak tartják azonban az Omnia fogyasztói bázisának a fiatalítását, emiatt az online kommunikációs eszközök adta lehetőségeket is kiaknázzák. Emellett a kültéri felületeken is felhívják a fogyasztók figyelmét az újdonságra. A fogyasztók az üzletekben megkóstolhatják az igazi olasz eszpresszót és kedvezményes bevezető áron meg is vásárolhatják.

Az Omnia Espresso sikerét adja, hogy az eszpresszó típusú kávé a magyar szokásokhoz illeszkedik. Az Omnia az első magyar kávé márka, amely 1968 óta sikeres a magyar piacon, hiteles a magyar fogyasztók számára és a mai napig növekedési pályán mozog. Az Espresso ízvilága a Classictól eltérő, így új fogyasztókat céloz meg, új piaci igényeket lefedve, ezáltal fiatalítva a márkát. A minőségi garanciát a több mint 250 éves tapasztalattal rendelkező Jacobs Douwe Egberts garantálja.

A pörkölőmestereik szakértelme, a gondos odafigyelése és a válogatott alapanyagok mind hozzájárulnak a hosszú távú sikerhez – jegyezte meg Deregi Klaudia.

Fókuszban a nagy kiszerelések és a prémium

A papíráruk piacán két fontos trendre hívta fel a figyelmet az innovációk kapcsán Hegedűs Eszter. Az SCA Kft. Junior Brand Managere szerint ezek egyike a nagyobb kiszerelésű termékek felé való eltolódás. Az utóbbi években a toalettpapír kategóriában egyértelműen a nagy kiszerelésű termékek iránti kereslet erősödése figyelhető meg, amelyre a gyártók sikeresen tudtak is reagálni. Háztartási papírtörlőknél a nagyobb lapszámú, úgynevezett jumbo termékek forgalmát ugyancsak bővülés jellemzi.

A másik jellemző forgalmi tendencia a prémium termékek iránti megnövekedett kereslet, ami egy hosszabb távú trend jelenség. A toalettpapíroknál maradva, az elmúlt 10 évben az 1 rétegű termékek szinte teljesen eltűntek a piacról, helyüket a 2, illetve a 3 rétegű termékek vették át. Az utóbbi években pedig már a 2 rétegű kategória is csökkenni kezdett, ezzel párhuzamosan a 4 és annál több rétegű termékek dinamikusan tudtak növekedni.

A trendekkel összhangban a Zewa toalettpapírok idén egy új, madulatejjel átitatott, kényeztető illatú, 4 rétegű termékkel bővűlnek. Papír zsebkendőknél pedig egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a magasabb árponton lévő dobozos és kis csomagos kiszerelések.

Kényelmes megoldások

 A hosszú távon sikeres innovációk hátterében valós fogyasztói igények állnak – húzta alá Hegedűs Eszter. A tökéletes tisztaság mellett a kényelem és a kényeztetés a papíráruk kategóriájában is egyre fontosabb fogyasztói igény. Toalettpapír kategóriában kiemelkedő innovációként említette a Zewa által 2014-ben bevezetett, toaletten lehúzható Aqua Tube gurigát. A fejlesztést alapos nemzetközi fogyasztói kutatások előzték meg, amelyek során bebizonyosodott, hogy sokszor problémát jelent a háztartások számára a tartón maradt üres guriga. A Zewa Aqua Tube guriga erre a problémára kényelmes megoldást nyújt, hiszen az üres guriga könnyedén lehúzható a toaletten. A termék a magyarországi bevezetést megelőzően nagy sikereket ért el más európai országokban. A bevezetés hazánkban is rendkívül eredményes volt, és nagyban hozzájárult a Zewa márka sikereihez. A fogyasztók egyre jobban megismerik a nedves toalettpapír nyújtotta kényelmet és tisztaságot, így egyre nagyobb a kereslet ezen termékeket iránt is. Nedves toalettpapírokkal szemben a fogyasztók részéről fontos elvárás, hogy a termék bőrbarát legyen és toaletten lehúzható.

A 2015-ben megújult Zewa nedves toalettpapírok az Aqua Tube gurigákkal összhangban nyugodtan lehúzhatóak a toaletten, valamint bőrgyógyászatilag is teszteltek, bőrsemleges PH értékűek.

A gyártói kínálat a gyakran változó és különböző fogyasztói igényekhez igazodik: színben, méretben, illatban vagy designban. A Zewa termékek között is egyre népszerűbbek a limitált kiadású termékek, amelyek toalettpapír és papír zsebkendő kategóriákban évente többször is megújulnak. A tavalyi évben minden Zewa papír zsebkendő is megújult, ennek köszönhetően a papír 2% gyapotrostot is tartalmaz, így a zsebkendő egyszerre erős és gyengéd az orrhoz, amely egy igen jelentős fogyasztói elvárás a papír zsebkendőkkel kapcsolatban.

Kommunikáció a vevővel

A Zewa termékek kiváló ár-érték arányt képviselnek, így ezeket azon fogyasztók számára kínálják, akiknek fontos, hogy kiváló minőséget kapjanak a pénzükért. A márkamenedzser a fogyasztók és a Zewa márka közötti bizalom részeként említette a fogyasztói igényekhez igazodóan a kínálat folyamatos fejlesztését, megújítását. Az újdonságokat minden esetben átfogó és összehangolt (ATL+BTL) kommunikációs kampányok támogatják. A kommunikáció legfontosabb pillére a TV és/vagy az online, valamint az ezzel összehangolt POS aktivitások, továbbá a kampányokhoz igazított print, outdoor és PR eszközök használata.

„Fontos, hogy fogyasztóinkkal ne csak kampányszerűen, és egyirányúan, hanem rendszeresen kommunikáljunk, aminek kiváló fóruma a Zewa Facebook oldala.” – fogalmazott Hegedűs Eszter.

 

(TERMÉKMIX - 2016. májusi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

Hipermarketek