Innováció
Tipográfia

A termékinnovációk egyre változatosabb fogyasztó igényeket elégítenek ki és jelentős mértékben erősítik a márka iránti bizalmat, így kiemelten fontos szerepet játszanak a márkaépítés és -kommunikáció területein is.

A fogyasztók mindig újabb és újabb élményekre vágynak, amelyet a márkák új receptekkel, új csomagolással, továbbá testreszabott kommunikációval és marketing aktivitással tudnak biztosítani számukra. A termékinnovációk fontos szerepet töltenek be a márka építésében, hiszen a termékportfólióban megjelenő újítások befolyásolják legerőteljesebben a brand innovációs erejéről alakított képet a fogyasztókban – hívta fel a figyelmet Kiss Ágnes, a Nestlé Confectionary brand managere.

Kényelem, kényelem, kényelem

Ugyancsak az újításokat ösztönző fogyasztói igényeket foglalta össze Szalayné Szilvágyi Erzsébet. A Sága Foods Zrt. kereskedelmi vezetője szerint a húskészítmények piacán mind inkább az időtakarékos, kényelmes megoldások kerülnek előtérbe, amelyek segítségével a vásárlók, viszonylag rövid időráfordítás mellett is finom és gyors ételeket készíthetnek. Szeretik emellett a változatosságot és a praktikus termékeket, amelyek megkönnyítik a főzési előkészületeket vagy éppen a tárolást. Ugyanakkor a tendenciát erősíti az úgynevezett késztermékek vagy azonnal fogyasztható készítmények iránti keresletbővülés – mondta Szalayné Szilvágyi Erzsébet.

A fogyasztó megmondja

„Kutatásaink eredményei alapján az ízletes tejcsokoládé teszi igazán hitelessé a táblás csokoládé márkát, ezért még finomabbá tettük a BOCI tejcsokoládét, hogy a fogyasztóink még elégedettebbek legyenek vele. Az új tejcsokoládé krémesebb és tejesebb, mint korábban, így fokozva az ízélményt.” A Nestlé Confectionary brand managere elmondta, hogy elsődleges céljuk tovább növelni a fogyasztók márka iránti bizalmát, valamint a BOCI tejcsokoládé vásárlások gyakoriságát. Emellett törekednek arra, hogy a márka teljes kínálatát gyakrabban kóstolják, vásárolják a csokoládé-rajongók – ne csak a tej-, hanem az ét-, a fehér, és az ízesített csokoládékat is.

A brand manager hozzátette: a Nestlé folyamatosan dolgozik azon, hogy egyedi, megkülönböztető ízekkel jelenhessen meg a piacon, ezzel exkluzivitást kínálva az értékesítési partnereknek és a fogyasztóinak egyaránt.

Ennek jegyében a vállalat ősszel valódi innovációkkal robban be a csokoládé piacra – a BOCI Tejeskávéval és a Fehércsoki Espressoval. A kávés csokoládénak nem csak ízvilága különleges a piacon, hanem gyártástechnológiája is. „A BOCI Tejeskávé esetében kétfajta textúrával találkozhat a fogyasztó, hiszen krémes tejcsokoládét töltöttünk meg tejes krémmel és azonnal oldódó kávé­gra­nulátummal.

A BOCI Fehér­csoki Espresso-t pedig a fehércsokoládéba kevert espresso kávé esszenciával állítjuk elő, ami a csokoládénak érdekes, egyedi szín– és ízvilágot kölcsönöz. ”- avat be a részletekbe Kiss Ágnes.

A jó időzítés kulcs a sikerhez

„A látványos bolti jelenlét eléréséhez és a márka építéséhez elsődleges kommunikációs felületként a termék csomagolása szolgál” – mondta, hozzátéve, hogy a megújult csomagolás egyedivé, vonzóvá és szerethetővé teszi a termékeket az élethű és játékos illusztrációkkal, az élénk, zöld színnel és a boci megjelenítésével.

A Nestlé iparági vállalásaival összhangban azonban a termék csomagolása fontos eszköz a fogyasztók egészségtudatosságának növelésére és széleskörű tájékoztatására is. „Igyekszünk támogatni a magyar családok kiegyensúlyozott étrendjének megvalósítását azzal, hogy a termék egy adagjának tápanyagtartalma és az irányadó napi beviteli értékhez viszonyított aránya mellett adagolási útmutatót is biztosítunk a csomagoláson.”- húzta alá Kiss Ágnes.

A márka-aktivitások és a kommunikáció tervezése a termékek disztribúciójának kiépüléséhez igazodik, mivel a megfelelő időzítés kulcsfontosságú a siker elérése érdekében.

A termékek mielőbbi bolti elérhetőségét trade marketing aktivitások biztosítják: így különböző displayekkel, látványos bolti dekorációkkal, illetve bolti ösztönző programokkal, amelyek keretében az eladóknak is lehetősége nyílik az új termékek megkóstolására – fűzte hozzá a Nestlé Confectionary brand managere.

Marketing kommunikációs eszközök tekintetében meg kell különböztetni, hogy új termék bevezetéséről vagy már meglévő termékhez kapcsolódó aktivitásról van szó – vélekedett Szalayné Szilvágyi Erzsébet.

A Sága Foods Zrt. kereskedelmi vezetője emlékeztetett, hogy egy új terméknél nem elég 3-4 héten keresztül reklámozni és támogatni a bevezetést, hosszabb időre van szükség az ismertség növeléséhez és a termék fogyasztói elfogadásának kialakításához. Ehhez optimalizálni kell az eszközöket és megkeresni a legjobb felületeket.

A kategória ötletvezére

A Ságánál az új termékekkel elsősorban piaci rések lefedésére törekszenek, az innovatív stratégiának köszönhetően pedig akár igényt teremtsenek az újszerű termékötletekkel. Példaként a cég új Füstli Snacki&GO! mini pulykavirsli készítményét említette. „Termékünk - virsli kategóriában - formabontó poharas kiszerelése egyedi a hazai piacokon. Szerettünk volna szakítani a hagyományos virsli fogyasztási szokásokkal és olyan megoldást mutatni a fogyasztóknak, ami alkalmazkodik felgyorsult életritmusukhoz.” - emlékeztetett a kereskedelmi vezető. Hozzátette: a terméket a snack kategóriába pozícionálják, ami azért is kiemelkedő, mert jelenleg nincs húsipari készítmény az ebben a szegmensben található – édességek, kekszek, magvak, chipsek és sós ropogtatnivalók – termékek között Magyarországon. Így a Sága a virsli kategória vezetőjeként ötletvezér szerepét megtartva lép erre az útra – jegyezte meg.

A snackfogyasztás az elmúlt években beépült a táplálkozási szokásaink közé, a nassolás az étkezés és az egészséges életmód részévé is vált, ami nagyrészt felgyorsult életritmusunknak köszönhető.

Az új Füstli Snacki & GO! mini pulykavirsli az első olyan húsipari készítmény a snack kategóriában Magyarországon, amely a szokásos sós-édes szénhidrátbombák helyett laktató megoldást nyújt. Ezzel a hazai élelmiszerpalettán egyedülálló, hidegen is fogyasztható készítménnyel a többi snackhez képest táplálóbb (nem cukros, nem zsíros) ennivalót kínálunk. Az új termék kiválóan beépíthető a napi ötszöri étkezésbe: kiváló megoldás lehet akár tízóraira, akár kirándulások alkalmával is, autóban, moziban ülve, pikniken.

Mivel poharas kiszerelésű termék korábban nem szerepelt a Sága választékában, a Snacki&GO! előállításához szükség volt egy új csomagológépre. A kereskedelmi vezető fontosnak tartotta megemlíteni a szellemi befektetést is: a receptúra kidolgozása, a megfelelő csomagolóanyag kiválasztása, a termék minőségének biztosítása, alapanyagok beszerzése mind-mind kulcsfontosságú egy új termék bevezetésénél.

„Ahhoz, hogy a fogyasztóknak a legjobbat tudjuk nyújtani, szükség van kollégáink sokéves tapasztalatára!”- emelte ki.

A fogyasztók fiatalos, és folyamatos megújulásra képes márkának tartják a Ságát és ezt mi magunk is így látjuk. „Számunkra a márkaépítés alapkövét jelenti az innováció, hisz így vagyunk képesek a fogyasztói igények maximális kielégítésére, új ötletek megvalósítására.”

Párbeszéd a fogyasztóval

A Sága kereskedelmi vezetője az egészséges táplálkozási szokások kialakításában nélkülözhetetlennek nevezte az élelmiszeripar szerepvállalását, ezen belül azt, hogy gyártóként korszerű irányelveknek megfelelő termékpalettát kínáljanak.

Fontos a folyamatos kommunikáció a fogyasztóinkkal, akik meg szeretnék ismerni a gyártókat, hisz egyre tudatosabban vásárolnak, tudni akarják, hogy honnan származik az étel, ami az asztalukra kerül. A piac telített, ki kell emelkedni a „tömegből”, kellenek sikertermékek, amelyeket már évek óta szeretnek a fogyasztók. Ha ezek minőségével elégedettek, akkor szívesen kipróbálnak újdonságot is az adott márkagyártó termékei közül.

A mi esetünkben az új Snacki&GO! terméknél fontos ráirányítani a figyelmet a hidegen fogyasztásra vagy mikrózhatóságra, hogy a vásárlókban tudatosuljon, és mielőbb elfogadottá váljon ez a fogyasztási forma.

A Sága termékek vásárlói köre nagyon széles, amit a vállalat az almárkáival tudatosan szegmentál: más igényei vannak a fiataloknak és a már gyermekkel rendelkező szülőknek vagy éppen az idősebb, nyugdíjas korosztálynak. Közös jellemzőjük azonban, hogy mindannyian jó ár-érték aránnyal rendelkező, minőségi alternatívákat keresnek.

A Fini Mini termékcsalád a gyermekek részére készült. A Füstli virsli 15 éve töretlen népszerűségnek örvend, elmondhatjuk, hogy mára már generációk kedvencévé vált.

A Snacki&GO! bevezetésével most kifejezetten a fiatalokat célozzuk meg, akiknek nincs idejük főzni, szeretnek kirándulni, túrázni, sportolnak, vagy éppen sokat vannak úton, de finom és tápláló ételt keresnek.

De kiváló akár tízóraira vagy egy gyors, de laktató uzsonnára az iskoláskorú gyermekeknek is.

„Falni Jó!” termékcsaládunk gazdaságos, de minőségi megoldást kínál a szerényebb anyagi körülményekkel rendelkező vásárlók számára.

„Kiszereléseink méretét igyekszünk úgy meghatározni, hogy kisebb – egy-két személyes – háztartásoknak is megfeleljenek, de nagyobb családok igényét is figyelembe vesszük.” – tette hozzá.

 

(Termékmix - 2015. szeptemberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek