Megnyíltak a gyárak kapui, hogy ezzel is bizonyítsák, a negyedik ipari forradalom vívmányai, mint a mesterséges intelligencia és a termelési folyamatok digitalizációja már a hazai gyártásban is egyre több helyen fordulnak elő. Az élelmiszeripari cégek közül a Hell Energy és a Coca-Cola HBC mutatta meg, hogy néz ki ma egy modern gyár.

A hazai gyümölcstermelők 2017-ben közepes évet zártak, míg a zöldségtermelők az átlagnál jobb évvel büszkélkedhetnek. Így lehetne egy mondatban összefoglalni az elmúlt évet a zöldség-gyümölcstermelők szempontjából. Persze a kép ennél jóval árnyaltabb.

Glutén- és laktózmentes, hozzáadott cukor nélküli, még tartósítószer sincs benne, mégis édesség és nassolnivaló. Úgy tűnik, a Mentes Cukrászüzemben megtalálták a piaci rést és nagyüzemben gyártanak is. A termékválaszték impozáns – 57 különféle termékük van –, de épp ez állíthatja meg a további növekedést is.

Feltámasztott hagyományos sajtgyártás

Elővették a sajtgyártás hazai fellegvárának, Csermajornak az ősi receptjeit és ez alapján gyártanak Ilmicit és Pálpusztait is. A sikerhez azonban ennél több kell. Pődör Istvánnal, a díjnyertes sajtokat gyártó családi vállalkozás, a Tebike Kft. vezetőjével beszélgettünk.

A Kenyérlelke Fesztiválra és a Pékműhelyben zajló workshopra Magyarországra ­látogató kaliforniai pék, Mike Zakowski elmondta, hogy miért is járunk jobban, ha a drágább, de igazi – kovásszal készült – kenyeret vásároljuk.

Elmúltak azok az idők, amikor az egészségtudatos életmódot választók, vagy az ételallergiával, laktózérzékenységgel élő fogyasztók nehezen vagy egyáltalán nem kaptak a diétájuknak megfelelő termékeket. Cziglányi Eszterrel, a Bunge Zrt. brand managerével beszélgettünk.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek