Elmúltak azok az idők, amikor az egészségtudatos életmódot választók, vagy az ételallergiával, laktózérzékenységgel élő fogyasztók nehezen vagy egyáltalán nem kaptak a diétájuknak megfelelő termékeket. Cziglányi Eszterrel, a Bunge Zrt. brand managerével beszélgettünk.

Fajtájától függ, hogy már javában zajlik, vagy éppen befejeződött a magyar kivik ­szürete, amelyet néhány éve termelnek a Zala megyei Becsehelyen. A hazai ültetvény a jelenlegi import néhány százalékát tudja majd ellátni, jóllehet a mostani 8 tonna össztermés akár a tízszeresére is növekedhet. A tavalyi évtől egy nagy nemzetközi lánc már árulja a magyar kivit.

A fröccskészítés nem hosszú és fáradságos, de kissé macerás módját egyszerűsítené le egy új termék, amely könnyen a szezon kedvence lehet. A fesztiválokon egyelőre nem találják majd meg a bulizók a fémdobozos fröccsöt, de a Balaton környéki, budapesti és győri kisboltokban érdemes lesz szétnézni.

A fiatalos élelmiszerek és italok a világ leggyorsabban ­növekvő termékcsoportja. Funkcionális termékként az energiaitalt főként szellemi és fizikai teljesítményt növelő hatása miatt fogyasztják.

Magyarország a harmadik legnagyobb pontytermelő ország Európában, afrikai ­harcsában pedig az elsők vagyunk. A hazai édesvízi halak exportja is jelentős: ­mintegy 30 millió eurót tesznek ki évente. A magyar fogyasztók mégis nagyon kevés halat esznek, és azt is leginkább karácsonykor. Miért ilyen drága – még egy ideig – a magyar hal és biztosan növelni fogja-e a fogyasztást az áfacsökkentés?

Bár alig van időbeli különbség a cseresznye és a meggy szezonjában, a termelés mennyiségében, piacukban és a fogyasztásukban annál inkább. A nagyobb volumenű meggytermelés számos gyermekbetegséggel küzd, melyek egy részéről május elején tárgyalt a szakma és a kormány.

További cikkeink...

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek