Piac
Tipográfia

Növekszik a friss és előkészített húsok szerepe, amit a kényelmi szempontokat előtérbe helyező kínálat is ösztönöz. A forgalmazókat arról kérdeztük,
hogy milyen hozzáadott értéket képviselnek a fogyasztóbarát kiszerelések, az előrecsomagolt hústermékek értékesítést növelő szerepe.


Vannak olyan értékesítési csatornák, ahol csak a tálcás hús termékkör jelenik meg, mint friss hús kínálat, de minden csatornában egyre nagyobb a részesedése ezeknek a termékeknek, hiszen az üzletekben könnyen kezelhető, hosszabb ideig megőrzi a termék a frissességét és praktikus az egységcsomagolása – fejtette ki Bódi Krisztina, a Kometa '99 ZRt. marketing igazgatója. Mint mondta: csatornánként változó e termékkör szerepe, természetesen a hentespulttal nem rendelkező üzletekben nagyobb a jelentőségük, bár a fogyasztók is egyre inkább megkedvelik ezeket a termékeket, hiszen széles a választék és nagyon
könnyen felhasználhatóak.


Fogyasztóbarát jellemzők
A Kométa kínálatában például szinte minden friss hús megtalálható előrecsomagolt formában is – mutatott rá. Ezen termékek esetén lényeges a vásárlóknak,
hogy látják, honnan származik a hús, a csomagoláson látható a minőség megőrzési idő, fogyasztóbarátok a kiszerelések. Az igények alapján változik a termékek kiszerelése, illetve összetétele – fejtette ki a marketingvezető.
„Az Auchan áruházak vásárlói körében igen népszerűek a különböző darált húsok, hiszen a visszajelzéseink alapján azt tapasztaljuk, hogy a háziasszonyok egyre ritkábban darálnak otthon húst.” – tájékoztatott Samu Zsófia, az Auchan Magyarország Kft. külső kommunikációs menedzsere.


Időhatékony
A lánc áruházaiban összesen kilenc féle, különböző zsírszázalékú, különböző állatokból készített darált hús közül válogathatnak vásárlóink, így például sertés, mangalica, borjú, marha és pulykahúsból készült darált húsokat értékesítenek.
Emellett vásárlóink keresik a különböző állatok - többek között sertés, marha, borjú, birka vagy baromfi - különböző húsrészeiből készült kockázott,
szeletelt és csíkozott termékeket is.

A vásárlók igényeire válaszul fűszerezett, pácolt termékek szerepelnek a kínálatban, és egyre többen keresik az Auchan által ellenőrzött gyártásból kikerülő
fűszeres termékeket, töltött húsokat és különböző ízesítésű kolbászokat.
A darált, szeletelt, kockázott vagy éppen csíkozott termékek előnye amellett, hogy a háziasszonyok időt takarítanak meg a konyhában, hogy elkerülik
a leeső veszteséget is, ami egy darab hús otthoni szeletelése, feldolgozása során keletkezhet. Ugyanakkor azt tapasztaljuk, hogy ezen termékek esetében
a vásárlók árérzékenyek, kilónként átlagosan maximum 10-15 százalékkal többet hajlandóak fizetni az ilyen termékekért. A kényelmi szempontok
előtérbe kerülésével megfigyelhető a növekedés, ugyanakkor a magyar háziasszonyok odafigyelnek arra, hogy mi kerül az asztalra, és milyen áron, ezért
továbbra is sok esetben előnyben részesítik a húsok otthoni feldolgozását.

Egyre nagyobb igény mutatkozik a konyhakészre előkészített húsok iránt a SPAR vásárlói körében – számolt be a tapasztalatokról Maczelka Márk,
a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője.
Tekintettel arra, hogy manapság egy átlagos háziasszonynak már egyre kevesebb ideje van, a fűszerezett, előaprított, esetlegesen előhőkezelt friss húsoknak
egyre nagyobb szerep jut, amely az értékesített volumen növekedése tekintetében mutatja meg magát igazán – említette a kommunikációs vezető. Napjainkban az előkészített húsok közel 10 százalékát teszik ki az értékesítésnek és ez az arány egyre növekszik.

Értéknövelő
A fűszerezett darálthúsok, grill húsok termékkörében érzékelhető az egyértelmű növekedés, vagyis az előkészítés forgalomösztönző hatása. De természetesen
ez régiónként eltérő mértékű lehet. A nagyobb városokban nagyobb a kereslet az előkészített tőkehúsokra, a vidéki régiókban a számok kisebbek.
Az előkészítés 20-30 százalékkal növeli a termékek értékét.

 

(TERMÉKMIX - 2015. novemberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek