E-kereskedelem
Tipográfia

2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30%-át személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén, ez derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből.

A korábbi évekkel ellentétben, 2015 során már nemcsak volumenében, hanem arányaiban is nőni tudott a hazai online kiskereskedelmet kiszolgáló logisztikai szektor. A csomagszám-emelkedés hátterében: a saját bolti személyes átvételek csökkenése; a vidéki vásárlók súlyának növekedése; valamint az elérhető kézbesítési megoldások sokszínűsége és kedvező ára áll.
Az egyes kézbesítési módok között a házhoz szállítás, valamint a fixpontos átvétel aránya nőtt leginkább. Előbbi az összes online rendelés 44%-át, utóbbi pedig 21%-át (kb. 4,6 millió csomag) teszi ki a vásárlások száma alapján.
4 százalékpontos bővülést ért el a fixpontos átvételi móddal rendelkező webáruházak aránya, így tavaly az e-kereskedők már mintegy 68%-a rendelkezett átadópontos átvételi megoldással.
Az online vásárlók egyértelműen nyitottak a köztes átvételi megoldásokra, ugyanis évről-évre egyre több csomagot kérnek átadópontra.
A vásárlói igényekre reagálva a megkérdezett áruházak fele jelezte, hogy tervezi idén az átvételi lehetőségeinek bővítését.

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok