Üzletfejlesztés
Tipográfia

Az információtechnológia jelen korszaka bárhol, bárhonnan gyorsan elérhető szolgáltatásokat kínál a vállalatoknak. Hasznosításuk nemcsak a belső folyamatok szervezésében segíthet, de merőben új lehetőségeket nyit az ügyfelekkel ápolt kapcsolatban is. Jobb ügyfélszolgálat, relevánsabb ajánlatok a láthatáron. Az IBM Business Connect konferenciája a jó gyakorlatokról szólt.

 Az IBM budapesti Business Connect konferenciája olyan technológiai megoldásokat mutatott be, amelyek számszerű eredményekkel bizonyítják a Big data, a mobiltechnológia, vagy a felhőalapú megoldások erejét az ügyfelek elérésében. A jó gyakorlatokról olyan előadók számoltak be, akik nem csak itthon szerezték technológiai és üzleti tapasztalataikat.

A konferencia díszvendége, George Galambos, IBM Fellow, az IBM Global Services kanadai központjának technológiai vezetője frappánsan jellemezte a napjainkban érzékelhető új helyzetet. Míg az információtechnológia segítsége egykor „On premise”, vagyis egy adott helyhez kötve volt elérhető, a mai helyzet a „Fast anywhere”, vagyis gyorsan, bárhol, bárhonnan elérhető szolgáltatásokban ragadható meg. Galambos szerint az API-alapú gazdaság súlyának fontos jelzései, hogy az Ebay idén 10 milliárd dollár értékben bonyolít le forgalmat mobileszközökről, a Salesforce üzleteinek 40%-át nem CRM generálja, a Foursquare több mint 100 ezer vállalkozás személyreszabott ajánlatait közvetíti.

Rehus Péter, az IBM szoftverüzletágának regionális vezetője a mai trendeket egy folyamatrajzba illesztette be, amely megmutatja, miként befolyásolta az információtechnológia az üzleti folyamatokat az elmúlt 60 évben. A technológia kezdetben a háttériroda átalakulását hozta, majd a PC révén az egyéni munkaképesség változásához járult hozzá. Egy évtizede az internet elterjedése nyomán az e-business virágzott fel, a mai konstelláció pedig a big data, a közösségi hálózatok, a mobil, és a felhő négyesével írható le. A vállalatok aktuális kihívása tehát ezek minél jobb kihasználása eredményeik javítására.

E négy eszközzel hatékonyabb marketingkampányok vezethetők, segíthetnek a pénzügyi növekedési források megkeresésében, és a közösségi intelligenciának hasznát veszi a HR is. Az Amadori olasz baromfifeldolgozója például úgy épített fel egy év alatt egy 50 ezres rajongó közösséget, hogy az IBM közreműködésével több termékcentrikus mini-weboldat készített, az ügyfélkör szegmentálásával radikálisan javítva promócióinak fókuszát. Az Air Canada mobiltechnológiát alkalmazott, hogy helyspecifikus üzenetekkel ösztönözze a repülőjegy vásárlást, nemcsak a repülőtereken, de a hotelekben, konferenciaközpontokban is. A mobil súlypontáthelyezés 80%-os megtakarítást eredményezett az utasfelvétel költségében.

A Big data nemcsak a legnagyobbak játéka. A Cyta nevű ciprusi telekom vállakozás nemrég fejlett elemzéseket készíttetett ügyfelei szokásairól, amelyek lehetővé teszik a proaktív ajánlattételt – a megoldás tízszeres javulást eredményezett a cég online kampányainak hatékonyságában. A holland ING pénzintézet az IBM-mel együttműködve egy ügyfél-megkülönböztetési programot hozott létre, hogy kampányait több értékesítési csatornán egyszerre tudja koordinálni és személyre szabni. A kampányokra adott ügyfélválaszok száma a háromszorosára nőtt, a marketingköltségek 35%-kal csökkentek.

A konferenciát záró beszélgetés résztvevői egyetértettek az IBM friss vezetői kutatásával abban, hogy az átalakulás nyomán a CIO személye minden korábbinál fontosabbá vált a vállalatok számára.

A vállalati oldal helyzetét elemezve Szokolay Zsolt, a Libri Média üzletfejlesztési igazgatója elmondta: a kiadói csoport havonta közel 200 ezer ügyféllel találkozik offline és online, az ő lenyomataikból hatalmas, a magyar kulturális fogyasztásról beszélő adatmennyiség gyűlik össze. Az „egymillió kultúrafelhasználó” adatainak strukturált elemzése megmutathatja, mi a fontos személy szerint az egyes felhasználóknak, amit egyénre szabott ajánlat, hirdetés, sőt médiatartalom követhet.

Bertalan Zsolt, az Okos Jövő Innovációs Klaszter elnöke arról beszélt, hogy a villamosenergia iparág mindig eminens felhasználója volt a legkorszerűbb információtechnológiának, hiszen a rendszerirányítás jelentős léptékű adatelemzésen alapszik. Az okos mérés új kihívást jelent: az energiapolitikai célkitűzések teljesítéséhez a korábbiaknál is több adatra van szükség. Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója generációs határvonalakat érzékeltetett. Az IBM leendő fejlesztői számára az API-alapú digitális világ otthonos környezet, az üzleti partnerek vállalati döntéshozóinak még nem. Mindenesetre bíztató jelzés, hogy az IBM brandet a globális piac már nem a technológiai cégek között, hanem az üzleti szolgáltatások szegmensében tartja számon.

 


hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok