Üzletfejlesztés
Tipográfia

Minden eddiginél grandiózusabb volt a legfrissebb digitális trendeket bemutató, évindító tech szupershow, a Nemzetközi CES. Rekordméretű, kétmillió négyzetméternyi területen 3200 kiállító mutatott be összesen 20.000 technológiai újdonságot. A Las Vegas-i elektronikai csúcsrendezvény sztárjai idén többek között a hajlított kijelzők, az autókba szerelt okostechnológia, a viselhető okoseszközök és a 3D nyomtatók voltak.

 A digitális trendek top seregszemléje idén rekordot döntött: minden eddiginél nagyobb, kétmillió négyzetméternyi területen több mint 20.000 innovációt mutattak be a kiállítók. A világ minden részéről összesen 150.000 iparági szakember és szakújságíró vett részt a technológiai megashow-n.

Változik az ízlésünk, egyre divatosabbak az ívelt vonalak: a CES-en több gyártó is hajlított kijelzős eszközökkel rukkolt elő. A kiállítók hajlított kijelzős okostelefonjaikat és a nagyobb méretű ívelt képernyőiket, gigantikus OLED HDTV-iket egyaránt elhozták a show-ra. Szakemberek szerint egyébként a termékkategória még túlságosan gyerekcipőben jár ahhoz, hogy meg lehessen jósolni, a fogyasztók mennyire harapnak majd rá. Annyi azonban biztos, hogy az OLED technológia önmagában is egyre vékonyabb és élénkebb kijelzők kifejlesztését fogja lehetővé tenni.

Az autóipart is elérte az „okos forradalom”, az iparág a CES-en is kiemelt figyelmet kapott: rekordszámú, összesen kilenc járműgyártó rántotta le a leplet legújabb fejlesztéseiről. A bemutatott technológiák nagyon széles spektrumot fedtek le: a résztvevők többek között láthattak lézer fényszórókat, 4G LTE technológiával felszerelt autókat, beépített akció kamerákat, és fejlett infotainment rendszereket. A szegmensen belül további izgalmas irány volt még az okostelefonok autóba integrálása is.

Az idei CES-re rengeteg izgalmas, viselhető okoseszközt is elhoztak magukkal a kiállítók. A közelmúltban, a Google Glass megjelenésével megszületett kategóriába tartoznak többek között a különböző fitnesz kütyük, az okosórák, digitális sportfelszerelések, vagy a kiterjesztett valóság alkalmazásokkal felszerelt szemüvegek. A viselhető eszközök kéz a kézben járnak a fitnesz tech forradalmával, és a piacon elérhető termékek népszerűségéből ítélve, 2014-ben a kategória nagy növekedés előtt áll.

 A 3D nyomtatás szintén óriási fejlődési potenciált rejt magában az elkövetkező években. A kategória idén először szerepelt a CES-en, és rögtön egy saját dedikált TechZónát kapott. Az Intel 3D nyomtatója például csokinyuszi figurákat gyártott, míg az American Pearl arany és ezüst gyűrűket nyomtatott ki valós időben. A TechZónában az ipari prototípus gyártásra alkalmazott technológiáktól a kompaktabb, hétköznapi felhasználásra alkalmas eszközökig minden megtalálható volt. A technológia a szakemberek szerint a jövőben egyre megfizethetőbbé válik az átlagfelhasználók számára is, ami fellendítheti a tömeges elterjedést.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek