Üzletfejlesztés
Tipográfia

A Nemzetgazdasági Minisztérium ésszerű műszaki változtatásokat javasol a szolgáltatói szektor online-osításával kapcsolatban, mondták a forgalmazók és a szervizesek a pénztárgépesek szakmai konferenciáján.

A közel 200 résztvevő egyetértett abban, hogy a kereskedőknek és a szolgáltatóknak jelentene nagy könnyítést, ha egy pénztárgépet nem csak egy felhasználó használhatna. A jelenlegi szabályozás tiltja az újra-megszemélyesítést, vagyis ha pl. egy bolt bezár, az online pénztárgépet ki kell dobni. A szakma támogatja azt a tervet is, hogy javíthatók legyenek az adóellenőrző egységek.

Novák Zoltán, a piacvezető Micra-Metripond Kft. ügyvezetője üdvözölte, hogy a kormányzat bevonta az érintetteket a rendelet-előkészítésbe, és hogy törekszik az eddigi tapasztalatok hasznosítására. „A piac és a szakmai szervezetek időben és többször jelezték a problémákat. Az újra-megszemélyesítés és az AEE-k javításának lehetősége olyan javaslat, amit mi már a kezdetekkor felvetettünk, és egyértelmű, hogy ezek segítenék az online pénztárgépek használatának kiterjesztését.”

Mericskai Tibor, a Montel Informatika Kft. ügyvezetője arról beszélt, hogy a támogatható célok mellett fontos kérdés az is, a már működő online pénztárgépekre vonatkozik-e az új szabályozás.   Az sem mindegy, hogy ezek közül melyekben kell majd hardvermódosítást is végezni ahhoz, hogy megfeleljenek az új követelményeknek. „Akiskereskedelemben 180 ezer online kassza működik. A fejlesztésekhez és az átalakításokhozreálishatáridők kellenek. Nem lenne szerencsés ismét kapkodni.”–mondta Mericskai.

A konferencián elhangzott az is, hogya kötelező éves felülvizsgálatot csak olyan szervizre szabad bízni, amelyik szerződéses kapcsolatban áll a forgalmazóval, és a felülvizsgálatot szakszerűen, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal előírásai alapján végzi el. Az éves felülvizsgálat az utolsó lehetőség arra, hogy a garancia lejárta előtt kiderüljenek a pénztárgép esetleges rejtett hibái.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek