Üzletfejlesztés
Tipográfia

 Magyarországon is egyre inkább előtérbe kerül a kártyás fizetés a készpénzhasználattal szemben; a Visa Europe balatoni régióra kiterjedő felmérése szerint 17 százalékkal nőtt a kereskedőhelyi terminálos (POS) tranzakciók száma júniusban és júliusban az előző évi adatokhoz képest.

    A Visa Europe kedden közzétett jelentésében ismerteti: a Visa-kártyás POS-költések összértéke több mint 2 milliárd forint volt a nyár első két hónapjában a régióban, 19 százalékkal több, mint az előző év azonos időszakában.
    A magyar kártyatulajdonosok az élelmiszerüzletekben és a szupermarketekben költöttek legtöbbet, összesen 489 millió forintot, az előző évhez képest ez 16 százalékos emelkedés.
    A balatoni éttermekben 150 millió forintot fizettek ki bankkártyával a magyarok, 37 százalékkal nagyobb összeget, a szállodai számlák bankkártyás kiegyenlítésére pedig összesen 188 millió forintot költöttek, ami 18 százalékkal magasabb a tavalyi évben mért adatnál.
    A POS-költési adatok alapján a magyarok körében a legnépszerűbb balatoni úti cél Siófok és Keszthely volt az idén az első két nyári hónapban, megelőzve Balatonfüredet, Balatonlellét és Balatonboglárt. Az öt legnépszerűbb településen a POS költések összértéke a vizsgált két hónap alatt elérte az 1,5 milliárd forintot.
    A külföldiek kártyás költéseinek összértéke 1,5 milliárd forint volt a nyár első két hónapjában a Balatonnál, összesen 107 ezer POS-tranzakciót bonyolítottak le külföldi kártyabirtokosok a balatoni régióban - teszik hozzá a közleményben.
    A Visa Europe fizetési technológiákat kínáló vállalat, amely 37 európai ország tagbankja és más pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó cég irányítása alatt áll. A vállalat európai piaci részesedése 2013-ban 56,9 százalék volt. Európában több mint 500 millió Visa-kártya van forgalomban, éves szinten az összesített Visa-kártyás költés meghaladja a 2000 milliárd eurót, ebből a POS-költések értéke 1500 milliárd euró.

(MTI)

hírlevél feliratkozás

newsletter

BrandFestival

brand

trendfm

Hipermarketek

diszkontok