Trend
Tipográfia

A Packaging Innovation szervezője, az easyFairs kutatása szerint – amiben 500 marketing és csomagolási szakembert kérdeztek meg – a nők négyszer nagyobb valószínűséggel választják a személyre szabott vagy nemek szerinti csomagolást, mint a férfiak.

A megkérdezettek 42 százaléka szerint a nemi jegyekkel ellátott csomagolással több termék értékesíthető. A nemek szerinti csomagolás a kozmetikai termékek (86%) és a divatáruk (67%) terén a legfontosabb, őket a játékok (49%) és az alkohol (37%) követi. A csomagoláson gyakran összekapcsolják a „rózsaszínt a lányoknak” és „kéket a fiúknak” sztereotípiát, melynek kapcsán a válaszadók 40 százaléka állította, hogy az ilyen csomagolás tükrözi, hogy mit preferálnak a lányok és mit a fiúk. A válaszadók 29 százaléka úgy vélte, hogy a nem semleges csomagolás visszaveti egy vállalat értékesítését, 28 százalék úgy gondolta, hogy a nem specifikus csomagolás egy okos marketing lépés, több mint 39 százalékuk úgy vélte, hogy a nemi jegyekkel ellátott csomagolás növeli az eladásokat.

„Egy brand személyiségjegyei egyfajta értékrend, amivel a fogyasztó azonosítja. Sok márka keményen dolgozik azért, hogy egy konkrét nemi csoportot vonzzon, ez egy csábító módja annak, hogy a néha túlzsúfolt termékosztályban megkülönböztessék magukat a hasonló brandektől. A probléma ott kezdődik, ha a csomagolás sztereotípiákkal dolgozik. Mind tudjuk, hogy a tavalyi év vége felé a fogyasztói panaszokat követően a Marks & Spencer elfogadta, hogy nem semleges csomagolást alkalmaz a játékok esetén 2014 tavaszától, és nem ők az egyetlen kiskereskedelmi lánc, akik így csinálják. A legtöbb brand manager keményen dolgozik azért, hogy biztosítsák, hogy a termékek csomagolása magára vonzza a vásárlók tekintetét bárki legyen is a célközönség, függetlenül a nemektől. Ez az, amiért mi azt várjuk, hogy a kiállításon mindenféle új koncepciót láthatunk – nem számít, hogy valaki milyen szűk piacot vagy egy nemet célzott meg – számtalan csomagolási ötlet lesz, ami inspirálhatja őket.” – mondta az easyFairs esemény igazgatója, Alison Church.

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek