Általános
Tipográfia

Habár sokan vásárolunk magyar élelmiszert, a tudatosság egyelőre kevésbé jellemző. Jelenleg csupán a vásárlók fele számára meghatározó érv az, hogy honnan származik az élelmiszer, amit levesz a polcról.

A hazai élelmiszerek tudatos fogyasztásában van még hova erősödnünk: egyelőre csak minden második ember választását befolyásolja, hogy melyik országból származik az élelmiszer, amit vesz, és közülük is csupán minden harmadik vásárló keresi kifejezetten a hazai termékeket. „A K&H a fenntartható agráriumért programunk keretében arról kérdeztük a lakosságot, mennyire tudatosan választanak hazai élelmiszert. Hiszen a szektor fejlődése - különösen az innovációk és a kapacitásnövelő beruházások - szempontjából elengedhetetlen, hogy a hazai mezőgazdaság és élelmiszeripar olyan stabil vásárlóközönséggel rendelkezzen, ami hosszú távon igényt generál mind a fogyasztások, mind a fejlesztések tekintetében” - hívta fel a figyelmet Tresó István, a K&H Agrárüzletág fejlesztési főosztály vezetője.

„A reprezentatív, 500 fő megkérdezésével történt kutatásunk eredményei alapján az látható, hogy a fogyasztók 50%-a vásárol tudatosan magyar élelmiszert, míg közel ugyanennyien (46%) vannak azok, akik számára ez nem döntő érv. Szerencsére azok, akik nem tudják, honnan származik az élelmiszer, vagy ritkán vásárolnak célirányosan hazai terméket, kifejezetten kevesen vannak, mindössze a vásárlók 4%-a” - részletezte az eredményeket Tresó István.

 

 

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek

diszkontok