Marketing
Tipográfia

A jövő generációját leginkább gyorsasággal, kényelemmel és a megfelelő ajánlatokkal lehet elérni és megfogni, vallja Szabó Orsolya, a Pizza Hut marketing managere (HU/CZ/SK).

» A magyar felnőtt lakosság vásárlási és étkezési szokásaira jellemző, hogy egyre inkább otthon étkezik, kevesebbet jár étterembe. Ez mennyiben igaz a jövő generációjára?

Azt gondolom, hogy inkább átalakulnak a fogyasztói szokások. A fiatalok körében továbbra is fontos szerepet fog játszani a gyors étkezés, véleményem szerint ez a tendencia egyelőre nem fog változni. Ebben az esetben a gyorsaság, a kényelem és a könnyű elérhetőség szempontok kerülnek a leginkább előtérbe és ezek befolyásolják elsősorban a fogyasztók választási szokásait. Ugyanakkor valóban egyre fontosabbá válik az otthon történő étkezés, és ezzel egy időben a házhozszállítás szolgáltatás, köszönhetően a rendkívül széles spektrumú választéknak.

» A fiatalok számára a házhoz rendelésé a jövő?

Mi azt látjuk, hogy mind a gyorsétteremnek, mind pedig a házhozszállításnak nagy jövője van, nem véletlenül fókuszálunk most pont erre a két területre a Pizza Hut Express és a Pizza Hut Delivery koncepciójú éttermeinkkel. Az igazán jó minőségű pizza elkészítéséhez olyan körülményekre van szükség, ami általában nem elérhető egy átlag konyhában, így nem félünk attól, hogy a fiatalok inkább nekiállnak otthon a pizzasütésnek.

» Szerte a világban nagy hagyománya van a gyorséttermi étkezésnek. Hazánkban, Budapesten 1991-ben kötött szerződést és jelent meg a Pizza Hut. Az azóta eltelt időben mennyit és hogyan változott a vendégkör?

Korábban a dine-in éttermekkel és a szeletbárral volt itthon jelen a márka, majd néhány év után egy stratégiai döntésnek köszönhetően csaknem kivonult hazánkból, ez idő alatt mindössze két éttermük maradt meg (Aréna Plaza, Pólus Center). Az eltelt évek alatt azonban rendkívül sokat változtak a fogyasztói szokások, a felgyorsult mindennapokban az étkezési szokásaink is sokkal jobban felgyorsultak és ezeket a változásokat követtük le mi is. 2015-ben elérkezettnek láttuk az időt, hogy ezekre a változásokra reagálva ismét meghódítsuk Magyarországot az ikonikus Pizza Hut termékekkel - szerencsére a vásárlók nagy örömére. Időközben természetesen megnövekedett a konkurencia száma is, de nagyon nagy előnye a márkának a korábbi erős jelenlét, hiszen a Pizza Hut márkanév a lakosság nagy részének ismert és a mai napig felcsillan a szemük a Pizza Hut termékeire gondolva.

» Az Ipsos egy 2011-es kutatása a fiatalok gyorséttermekhez és üdítőitalokhoz való viszonyát vizsgálta, s ebben a Pizza Hut az első négyben szerepelt.

A márka újra bevezetését megelőzően természetesen mi is készítettünk kutatásokat, amelyben azt láttuk, hogy a fiatalok körében is magas a márkaismertségünk. Ha nem is top of mind (első gondolatuk) a Pizza Hut márka megnevezése, de a támogatott márkaismertség abszolút biztató eredményeket mutat.

» Mivel, hogyan lehet leginkább elérni és megfogni a fiatal fogyasztói réteget?

Gyorsaság és kényelem, talán ez a két legfontosabb tényező. És természetesen fontosak a megfelelő ajánlatok is. » A mai fiatalok számára a frissesség, a gyorsaság és az interaktivitás, a bevonás a folyamatokba természetes közeg. Hogyan, milyen eszközökön kérik ki a véleményüket, és használják fel nézeteiket, ötleteiket a cég működésébe? A digitális kommunikáció a mai világban mindenképp elengedhetetlen kommunikációs eszköz. Ezen belül is elsősorban a social media az, amire mi is fókuszálunk és amellyel megcélozzuk az Y, Z generáció közönségét.

Egyelőre szintén a social media csatornát használjuk a visszajelzések begyűjtésére is, és ezen a felületen tudunk velük a legkönnyebben, leghatékonyabban interakcióba lépni. Ugyanakkor dolgozunk egy vendégvisszajelzés program bevezetésén is, amelyre még az idén sor fog kerülni. Számunkra nagyon fontos a folyamatos kommunikáció a vendégeinkkel, hiszen az a célunk, hogy minden esetben elégedettek legyenek a Pizza Hut termékeinek fogyasztása után.

» Az elmúlt évtized alatt több Pizza Hut is bezárt a világban. Milyen céljaik vannak középtávon, illetve 10 éves távlatban?

Pontos számokról nem beszélhetek, és ezek folyamatosan alakulnak a piaci szokásoknak, körülményeknek, igényeknek megfelelően. Annyit viszont mindenképp elárulhatok, hogy nagyon ambiciózus terveink vannak a következő évekre vonatkozóan, nemcsak hazánkban, de más európai országokban is.

 

(TERMÉKMIX - 2017 októberi szám)

hírlevél feliratkozás

newsletter

trendfm

Hipermarketek